Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 2419 ggr
SaraB
0

Vaccination Göteborg

Hejsan,

Vet någon här vart man kan vaccinera sin kanin billgt och bra i och runt om Göteborg? Tänker på kaninpest och kaningulsot vaccinet.

Väldigt tacksam för hjälp!
/Sara

Inaarah
0

Vet inte om det finns så "billiga" ställen, men man kan göra det på Smådjursakuten, men där blir det väldigt dyrt om man är ensam. Annars finns Blå Stjärnan, som kostar 475kr/spruta har jag för mig.

SaraB
0

#1, menar du att det blir 475 + 475 kr på Blå stjärnan då? Eller är de i samma spruta? :)

Inaarah
0

#2 475 + 475, ja. :) Har för mig det men det är ett tag sedan. ^^

SaraB
0

#3, det låter sjukt dyrt ju :(

[nataschaj]
0

3 så dyrt kan de ju inte vara? Ja mena hund å katt max 360kr ju, å de 1 spruta med allt sånt i…

ja sj vill ja vacc mina, men e de så dyrt så hoppar ja de, om man inte kan ta nått gäng som bor i gbg å få rebatt på de hela.

ostergardets
0

Blå Stjärnan kan du vaccinera kanin på.

Det man vaccinerar kaniner mot är Myxomatos ("kaninpest") och RHD (rabbit Viral Haemorrhagic Disease).

Har du flera kaniner?
Det kostar 423 kr för den första kaninens första spruta, och om du har fler kaniner kan du ta med dem o vaccinera dem samtidigt så blir det billigare, då kostar det 275 kr per spruta. Det är en spruta för myxomatos och en för RHD, dvs varje kanin skall ha två sprutor.