tänder
jag har en fråga om kaninens tänder
Min kanin har ett öga som det rinner ur och då gick jag in på google och sökte på det för att kolla vad det var. På en sida stod det att det kunde vara något med tänderna om det bara rann ur ena ögat och då fick jag lov att kolla på hans tänder. Dom var typ bruna och sneda. Jag kollade då på min andra kanin och hans såg helt normala ut :o (ögat på kaninen har blivit bättre)
Jag undrar om det är någon som vet vad det är för fel och om man kan göra något åt det (om man ens behöver det)?
Du bör gå till veterinären med kaninen, om kaninens tänder orsaker problem för den så måste det åtgärdas
Hej. Om bettet inte är korrekt framtill brukar det ofta leda till problem i baktänderna vilket är mycket svårt att se utan att ta kaninen till veterinär.
Ju tidigare desto bättre eftersom att är det ett "enkelt" bettfel krävs kanske bara 1-2 slipningar, om det går för långt kan tänderna behöva slipas var 3-4e vecka och som sista utväg behöva somna in.
Du har ingen bild på tänderna?
Mvh Sofie

SER INTE BRA UT!

nej, det tycker inte jag heller :o
De där tänderna behöver definitivt fixas till hos en veterinär.
För sådär ska inte ett normalt bett se ut.

Okej, då vet jag :o
oj :s borde gå till veterinären! hoppas det ordnar sig

jag ska gå till veterinären :o Det hoppas jag också
någon som vet ungefär vad det kommer kosta?
Skit it pengarna, det där behövs fixas nu!!

Jag vet men det skulle ju vara bra om jag hade råd också :o det är därför jag vill veta vad det kostar
Har ingen aning ärligt talat, men man ska alltid ha i baktanke, att när man går till vetten så ska man ha minst en tusenlapp i fickan- minst!
Det brukar kosta urshligt mkt, men det är det ju värt ^^
Hoppas att allt går bra med lilla ninen ;) Lycka till! :)

jag har mer än en tusenlapp och jag om det skulle bli mer än jag har så kan jag ju fråga mamma om jag kan få en tidigare julklapp :D
hoppas jag också, tack :)
Hej igen, har nu tittat på bilden och det var inte det värsta jag sett men tillräckligt illa för att de ska behöva slipas hos veterinär! Förhoppningsvis har kaninen "bara" någon vass tand i bakkäken som också behöver tas men det kollar veterinären samtidigt som framtänderna ska slipas då du också får en prognos över framtiden. Ett annat tips? är att skaffa en kalksten till din kanin eftersom att tänderna är väldigt gula.
Uppdatera oss gärna hur det går och lycka till!
Mvh Sofie

Okej, tack så mycket :D

Min vet fixar min enas kanins tänder regelbundet då hela hans ansikte e snett och jag betalar per gång 150 kr.
Tror dock första gången för dig kommer kosta mer men går man regelbundet med en som har problem blir det ju billigare än att gå när det e kris.
Hoppas det löser sig för din kanin. Vet att det inte e kul att ha en med bett fel.
Mvh Sandra