Snö
Har era kaniner fått känna på snön? Min kanin fick idag för första gången i år. Hon tycker det är toppen att gräva i :)

För 4 av mina är det första gången, men dom bryr sig inte särskilt mkt. ;p Dom andra tre bryr sig inte heller om det. Är helt som vanligt..

Det är tvärtom för min kanin :p Hon hoppar runt och gräver som bara den ;) Gäller att passa på nu då man inte får gräva i rabatten.. (iaf när inte pappa ser)
Dom flesta av mina tyckte det var lite obehagligt, och några tyckte det var skitkul!

Åh, hur är det att ha en belgisk jätte? (: Hur är de i tempramentet?
#5 Nyfikna, roliga kaniner :=D Livliga och matglada. Ialla fall min bj. Full med bus hehe :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För de 3 som det är första gången för , undra dom vad det va, ville inte komma in, alla älskar snö!;)
min fick det för ett tag sen :) han blev lite chockad när det knarrade under tassarna men sen blir han jätte glad och började gräva :)
2 av mina upplevde snö första gången i vinter. Dom 2 älskar det, men min 5 åring är inte riktigt lika förtjust i det ;)
Båda mina älskar snö , dom tycker de är jätte roligt att skutta och gräva i snön :)

Även fast man har innekaniner så tycker jag att man ska passa på att låta dem känna lite på snön ;) 5-10 min och sedan torkas av och lindas in i en mjuk handduk + mys är det nog ingen som tackar nej till ;)
Mina flesta kaniner lever i snö, med flera hus o kojor att söka skydd i! Bara 3 är inne i plustemp. 1 i ladan, resten är ute i benbur (2 st) och resten på marken i olika stora hagar/gårdar! De klarar minus 35, iaf förra vintern, ger mer mat, mycket halm och skydd!
3 st av mina såg snön för första gången för några månader sedan ;)
Alla mina kaniner gillar att gräva och leka i snön och två av dom gillar att åka pulka (såklart inte från nedförsbackar eller så, utan bara här hemma på gården) XD
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

mina 2 ninisar fick komma ut i snön en snabbis i går , första gången det var gott att slicka på tycket dom xD
en liten fråga bara, kan inne kaniner vara ute i snön?? hehe
#15 - En kort stund ska inte vara farligt. Men inte mer än 5-10 min. De kan bli t.ex bli förkylda eller få Urinvägsinfektion.
Not your mom, not your milk.

#16 okej tack så mycket :D då får dom hoppa lite ibland på balkongen :D
Min bäbis blev lite fundersam, men tyckte det va skojigt med snö. Tex att hoppa ner i fotspår är ju superkul ^^
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

#14 Nej gud vad gulligt! :D
Tycker det är synd ifall en kanin går miste om att iallfall testa att skutta runder i snön (: somsagt 5-10 min är inte så farligt bara se till att varma dem sen
¨Snö är smaskens att äta hälsar mina niner! ;D

Haha :)
Mina kaniner bor ju ute året runt så dom har ju känt på snön ett antal gånger i sitt åriga liv :)
Men nu när förtsa Ordentiliga snön var det bara rulla & gräva & äta som gällde :D
#22 Så söt :D
Mina har varit ute i snön både idag och igår men dom tröttnar efter typ en kvart så sitter dom bara i ett hörn och kurar:P Dom tycker dock det är lite roligare när man är ute med dem i sele eller om dom får springa lösa.
#23 Precis så är min hane :P