Liten..
Hej!
I sommras var jag inne på djurmagazinet och titta på kaninerna där. Jag som har en förkärlek till dvv kunde inte motstå den lilla ensamma dvvbebisen som var kvar. Jag vet att man hellst inte ska köpa kaniner i djuraffärer men det var något med den här lilla killen.
Jag frågade dom som jobbade där om hur gammal han var nu och när dom fick in honom. Han var ca 4-5 veckor enligt dom när han kom dit och när jag var där var han 6 veckor. Jag fick hålla i honom och såklart fick han följa med hem. Han var smal, rädd och hade glanslös päls. Hans syskon hade även dragit bort päls på honom.
Nu idag är han jättefin med glansig päls och en välmående dvv på 1,5kg. Jättesocial och mysig!
Men.. eftersom att han var så ung när djurmagazinet fick in honom så har han ju inte fått dia så mycket som han ska, kan detta komma att påverka i framtiden? Typ sjukdommar och så?
Tycker även att han är liten i kroppen (inte vikten).

Tror inte att det kommer att påverka honom, men tycker det är rikitgt dåligt av djuraffärerna att ta hem så unga djur. Kaniner får enligt lag säljas tidigast vid 6 veckors ålder.
Ja det är riktigt dåligt!