Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1251 ggr
eamy
0

hjälp! kissproblem :S

Hejsan!

nu orkar jag inte mer!! min kanin hona på 4-5 månader kissar ner min långhåriga hane hela tiden, jag har badat han men det tar ca 2 timmar och han tycker inte om det så det orkar jag inte hålla på med varje dag.

jag vet inte vad jag ska göra så hon slutar kissa på honom :(

någon som vet vad jag kan göra?

imsuchadiva
0
LucyLove
0

Antar att hon inte är kastrerad? Isåfall är det nog att hon revirmarkerar honom genom att skvätta. Kan funka med att sterilisera honan, fast du kanske ska vänta i några månader (Tills hon är 6-7mån) :)
Du kanske kan sära på dom ett tag? Men ändå att de har kontakt så att det blir större chans att honan accepterar hanen efteråt.
Är hanen kastrerad?

eamy
0

#1,2 nej hon är inte kastrerad hon är ju fortfarande så pass ung,

dom går löst i lägenheten så det är lite svårt att dela på dom :S

aa hanen är kastrerad :)

men kan det gå över när hon blir äldre eller kommer hon alltid hålla på så här? :)

LucyLove
0

#3 Antagligen så kommer hon revirmärka honom när hon har chansen.
Bäst är att sterilisera. Då kommer skvättandet och allt annat som beror på jobbiga hormoner upphöra (I vissa fall förändras inte mycket/inte alls) :)

eamy
0

#4 okej :( skulle hällst inte vilja kastrera henne, men det ända jag kan göra nu är att vänta tills hon blir 7 månader typ ? :)

LucyLove
0

#5 Vill du inte kastrera finns det inte så mycket att välja på; Sära på dom är det enda jag kommer på. :)

eamy
0

#6 okej :(

men jag ska se om det blir bättre när hon blir äldre :)

LucyLove
0

#7 Okej! :) Hur kissig är hanen ungefär? Är det på ett speciellt ställe? Hela han? :)

eamy
0

#8 hanen kissar ingenting han är en duktig herre.

nej det är över hela han, hon sätter sig brevid honom sen går hon och skvätter ner honom. det händer flera gånger om dagen :S

jag vet inte riktigt om det kan ha med att hon precis blivit könsmogen och håller på och testar sin kropp?