Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 7369 ggr
paow
0

OT - vilka djur..

Vad har ni för några djur ? :)

kul och veta hur många och vilka slags, de kanske finns sånna här trådar redan, men det kan ändå vara bra med en "uppdatering" ;)

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Billikanin
0

En kanin, Billi, har jag så klart. Han är född 2007 och g/s japantecknad, världens härligaste. Sedan har jag en hästapålle på foder, Moony, han är en korsning mellan arab och travare, en skimmel född 1996. Sist och minst så har jag två fiskar, slöjskjärtar, en svart och en orange/guldig, de heter Arthur och Obama.

Alltså 1 kanin, 1 foderhäst och 2 fiskar

LucyLove
0

Jag har 6 stycken kaniner :) Två 4åringar, En 2åring, En 9månaders och två 12veckors. Ungarna (12 veckor) är till salu ;)
Ehhm, den ena 4åringen är en hona, hermelin/dvärgkanin, som är svart.
Den andra heter Tintin och är en hane, dvv, gul/svart japantecknad.
2åringen heter Bella och är en hona, dvv, Färg??
9månadersungen heter Favvis och är en hane, hermelin/dvärgkanin/gotlandskanin, gul/svart japantecknad.
Ena 12veckorsungen heter Oliver och är en hane, rexpälsad hermelin/dvärgkanin/gotlandskanin, viltgul.
Den andra ungen heter Sockervadd och är en hane, hermelin/dvärgkanin/gotlandskanin, viltgul.

Alla är så söta och snälla såå ;) Besök gärna min hemsida för att titta och veta lite mer om dom och såå :D www.kristallklarakaniner.weebly.com ^^ Besööök!

Ida94
0

Jag har 1 hund, 3 egna hästar (shetlandsponnyer), 1 katt och 1 kanin :)

Kristall
0

Förutom mina två kaniner har jag också två marsvin, två möss och två katter. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Luckyt5
0

Jag har en katt,en kanin och 4 fiskar.

/ Tilda

[BonnieL]
0

4 kaniner och en väldans massa fiskar i vårt stoora akvarium Tungan ute

minkaninester
0

5 katter och två kaniner :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

[Emmla]
0

Jag har två kaniner, Teddy och Ikaros. Och två möss: Simma och Hedvig mössen är svensktypade tan, och Teddy är en dvv/hermelin hon är jätte vacker, vit med några svarta prickar och Ikaros är en viltgrå manteltecknad dvv :)

alwiz
0

Bara en kanin jusst nu, men mer kaniner blir det till sommaren ^^

eliana
0

Har kaninen som är nyaste tillskottet, hund, 2 katter och några fiskar.

Hoppas på fler kaniner de närmsta åren och längre fram en hund av min drömras(har tyvärr inte kunskap nog att köpa hund av den rasen än utan får "träna" på nuvarande hund som givetvis är mycket älskad just för den hon är och ingen annan hund kommer nog komma så långt in i hjärtat)

Att umgås med djur är att vila sin själ

paow
0

# 3 måste vara en dröm och ha egna hästar :)

[Nalle-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hund som är min älskling och bästa vän :) Han är en liten fluffboll mellan flera olika raser men liknar mest en Lhasa Apso. Han är otroligt lättlärd och alltid pigg på bus. Brukar ligga här bakom ryggen på mig när jag sitter vid datorn också, haha. Jag älskar honom.
Har också en ödla av rasen leopardgecko :) En otroligt snäll liten tjej är hon. Dock börjar hon bli väldigt gammal och smal.. :c

Zvintos
0

Förutom kanin så har jag just nu 5 stycken guldhamstrar, som jag bedriver uppfödning på.

Här är en kort presentation och bild på dem;

Peabo, offwhite långhårig guldhamterhane på över 1½ år.

**
Snövit**, creme dominant spot långhårig guldhamsterhane på 3½ månad.

Mapilamis Hispania "Milla", silversobel långhårig guldhamsterhona på 1½ månad.
Trodde hon hette Mercedes, men hon var reggad som Hispania.
Oavsett så kallar jag henne Milla. =)

Paradisgårdens Vivaldi "Rådis", offwhite brunörad satin korthårig guldhamsterhane på 5 månader.
Sambons favorit.

Carambola "Carola", silvergrå korthårig guldhamsterhona på 2½ månad.

paow
0

#13 oh herregud vilka söta!

Zvintos
0

#14: Tackar tackar. ^^

[aammE]
0

Har två katter (som egentligen är min sambos) och så föder jag upp bl.a. Corydoras sterbai, hi-fin platy och kampfisk. Min sambo föder upp guppy, så med andra ord är det en hel del akvarier (och kaniner, såklart! Kyss).

http://emmasundberg.webs.com/

JohannaCullenEnvall
0

Har bara kaninerna :P Men i sommar ska vi skaffa en hund :D

Nickel
0

Har ju mina kaniner och sen har jag två katter och en massa fiskar :)

Qepta
0

Har endast en kanin hemma + ungar som kommer runt den 14-18 maj. Sen har jag en liten Papillon tik som heter Lisa.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

jahadu
0

5 kaniner till hoppning, 1 vovve till lydnad och spår, 2 råttor för allmänt sällskap, ett malawi-akvariu samt 4 katter (bor hemma hos mamma)

[findusen]
0

sambon o jag har en sheltietik, Becky, 5år, 3 dvärghamstrar Lolita, Harley, Petronella, o en guldis, Elsie alla födda sommaren-08. fyra marsvinsgrabbar, Melvin 3,5år, Vincent 3,5år, Elliot 2,5år o Lasse 1,5år och så kaninen Lilla Moln 1,5år, förstås! :)

imsuchadiva
0

Förutom kaninerna så har jag 1 katt, 2 möss, fiskar, 3 kinesiska eldbukssalamandrar, 2 hundar & 3 hästar.

Rorvers
0

jag har 19 djur ^^ 8 kaniner, 2 hästar, 5 höns, 3 katter o en hund :)

malinroth
0

Jag har en hund som heter Nelly, hon blir 8år i år också har jag  kaninen som heter Knut, han är 2år. Här hemma bor också sambons katt som heter Quattro men kallas för katten, hon är ca 5år tror jag…

pigelina
0

Jag har 1 katt, 1 hamster och 2 undulater förutom kaninenerna:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

LadyViolet
0

Jag har två kaniner, dvärgvädurar. De heter Molly och Nova och är födda 2007 och fyller alltså tre år i sommar. Sen har jag också en katt som heter Sparre, han är 5 år och en blandning mellan bondkatt och norsk skogskatt. :)

Royalz
0

Jag har 5 marsvin, 9 hamstrar, 1 hund och 1 katt :)

paow
0

Väldigt söta djur ni har! :D

extra kul och se bilder på dem :)

Gulliver-06
0

Förutom kaninerna bor här katter, grisar och råttor.

lukasfelix
0

Kanin, marsvin, katt, hund

Zvintos
0

Puttar upp denna med att uppdatera lite bland mina djur här hemma.
Peabo finns inte i livet längre, utan vandrar på grönare ängar numera.

Paradisgårdens Vivaldi

Carambola

Snövit

Mapilamis Hispania

Zvintos Arthur, offwhite korthår satin.
Son till Carambola och Vivaldi.
3½ månader gammal.

Zvintos Lancelot, vit rödögd korthår satin.
Kullbror till Arthur som inte hittat hem förrän nu (flyttar den 27:e).

Zvintos Kardemumma, silversobel dominant spot långhår.
Son till Hispania och Snövit.
4 veckor och 3 dagar.

Det var hamstrarna det.
Sedan sist har det även tillkommit en lite större 4-foting i form av en staffordshire bullterier hane vid namn Grim.

Jenniebreen
0

Jag har en häst som heter my fairytale som är 4år som jag själv ridit in osv. Sen så har jag även två hundar (dansk/svenska gårdshundar) och en katt och två marsvin och slutligen mina nästan 30 kaniner :)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

hjartelyckanskaniner
0

Jag har haft salamandrar och nu har jag dammråttor;)

ska skaffa en foderhäst för senare köp:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

kajsalisah
0

Jag har tre kaniner, och två akvarier med fiskar. :)

[ninnakm]
0

Här hemma bor det 6 hästar, 1 hund, 5 katter, förutom kaninerna. Själv ansvarar jag för, 2 hästar, 1 hund och 1 katt (och kaninerna:)

Jeppo
0

Förutom mina kaniner, har jag 2 hundar och 5 katter :)

kaningodis
0

#35 Jättevacker!

Kastanjegårdens Kaniner

Westham
0

6kaniner + 1gulbukad vattensköldpadda

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Workingdog
0

Här hemma bor det 3 snart 4 kaniner,en vädurskorsning,en lejonhuvad, en lejonhuvad dvv och snart en harkorsning 4 hundar,en staffordshire bullterrier,en border collie,en blandras och en dogue de bordeax. 3 råttor och 5 undulater. Jag ansvarar för råttorna, border collien, blandrasen och kaninerna. Jag tränar och tävlar agility,lydnad och freestyle med hundarna och hoppning med kaninerna:)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

flocken
0

AXEL,  amstaff/schäfer/rottweiler/bc mix på 2 år

TUVA.långhårigt marsvin 4,5år

DJARFUR, svart dalmatiner Rex 9 veckor

FISKAR

+ dammråttor

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Becca-]
0

Ojoj, vad många djur alla har!
Själv har man några små Dammråttor lite här och var, och såklart mina 2 tokiga kaniner:
Vilda (Have a little voice in me) och Charlie (Charming Prince).

[ninnakm]
0

#37 Tack, hon är fin:)

Rexkanin
0

1 Border Collie/Golden Ret. tik som heter Wilma :)
1 Golden Ret. tki som heter Aska :)
1 Rex Hane som heter Boss :)
1 Rex Hona som heter Brownie :)

Och en häst som heter.. ehum.. Blixten (Dålig fantasi…) i mina drömmar Oskyldig

//Johanna - Medarbetare på Rexkanin.iFokus

GUDÖ'S KANINER - gudoskaniner.weebly.com

ceesia
0

Har en häst (finnhästvalack) Helu och två franska vädurar Laban & Elwira. :)

http://proxy1.pixbox.se/arkivet/synligt_35/30170000-30179999/640x480/30179215.jpg?0

Busangardens
0

kaniner, katter, hund men sysselsätter mig även med hästar har dock ingen egen än men ibland känns det som de eftersom jag alltid rider och pysslar med samma häst.

[Majasmamma]
0

Många djur bor det även här hemma:

4 kaniner: Polly, Pricken och Lyckokaninens Laban(dvv/minilejon), Molle (dvv).

5 katter: Tiger o Fia (skogskatter), Sudden, Findus och Majakatten ("bondkatter").

2 hundar: Zita (schäfer) och Saga (spanielkorsning, fd gatuhund från Portugal).

Dessutom 2 marsvin och en hel hoper dammfiskar (bla koikarpar =min sambos stora intresse)

…och sen säger jag som #43: en Islandshäst i mina drömmar…

[Agneslundin]
0

jag har en kanin och två katter :) sen har jag ett akvarium med fiskar :) har ett till akvarium i mitt rum med det står tomt för vet inte vad jag ska ha där i :P

[Nalle-]
0

Förutom Yuki,så har jag också världens finaste vovve här hemma. Hugo, heter han. :)

[h-malm]
0

Har 2 kaniner+ en på foder, har också en degu :) Ansvarar för alla djur, alltså 3 kaniner och en degu.

Kassy
0

6 kaniner, 1 Sheltie-tik och ett Islandssto ^^

Tar även hand om en kanin i stallet där jag har Islandshästen och skötare på en valack på ridskolan och rider 1-2 ggr i veckan på honom

Bild på Islandsstoet <3

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Denna kommentar har tagits bort.
[Wera]
0

Bortsett från mina två kaniner har jag en egen hund också, Qenta som är chinese crested / shih-tzu snart 2 år.
Sedan har min syster också en hund, malteser blandis tik som heter Pipa. Och så har vi 4 st valpar också. En svart/vit katt hemma hos mamma samt en långhårig rex guldhamster.

Förut hade jag en C-ponny, min syster en bruksarab och min mamma en dvärgget :)

Fridaaaa
0

1 hund, Lillan. fyller 3 år nu 17 november. Sankt bernhard
1 katt, Findus. 1,5 år gammal. Röd bondkatt
4 marsvin: Morris (pet,ca 4-5 år gammal), Totti (pet, ca 5,5 mån), 2 skinnys som ej fått namn ännu, 1,5 år gamla.
4 kaniner: Alex & Flizan (far och dotter, lejonhuvad dvärgvädur/lejonhuvad, alex är 1 år och Flizan är 1 år i februari) Albin (belgiskt jätte/okänd, ca 2,5 år gammal), tufsan (ca 4-5 år gammal, lejonhuvad dvärgvädur).

Bilden är på skinnysarna :=D Pma gärna mig om ni har bra NAMNFÖRSLAG till dem. 2 gossar

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wera]
0

#55 Man behöver inte skriva vilka kaniner man har hehe det är vilka andra djur bortsett från kaninerna som man har :)

Fridaaaa
0

#56 okj sak samma :) gjort är gjort :)

Picasso
0

Då ska vi se vad här finns. 8 katter, 5 hundar, 3 myskankor, 60-talet höns,tuppar och kycklingar. 2 japanska vaktlar, 3 shettisar och 1 halvblods valack + ca 20 kaniner då.Skrattande

[h-malm]
0

#55 HjäLP! :/ vad e det där för läskiga djur :P?

Workingdog
0

#59 det är gulliga marsvin, eller skinnymarsvin :D Sööööta grisar :D

#55 får man fråga vart dom kommer ifrån (aa) :D Riktigt söta var dom, liknar 2 st som vi har haft ganska mycket :D Vi har haft uppfödning av skinnysar ;)

Våran lilla Ummi vi hade :p

/Mvh Jennifer

Hagalundskaniner
0

Förutom kaninerna har jag också en häst :)
Hade även en dvärgpudel men som vi tyvärr fick avliva i somras :'(
R.I.P Ludde<3

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

#60 gud vilken söt skinny!!! :)
Nej den ena kommer ifrån någon i Sölvesborg (enda jag fått reda på) och den andra hade tjejen svärmor köpte dem av fött upp själv :) Hon ska fixa fram stamtavlorna på båda ;)

#59 Det är söta skinny-marsvin ;)

Workingdog
0

#62 okej :D Haha jaa riktigt söt, och dom är sååå mysiga och vill alltid burra in sig i tröjan osv.. :)

/Mvh Jennifer

jahadu
0

#35 snygg schäfer! =D

gickan87
0

Vet inte om jag vågar skriva vilka som bor här hemma…

9 st marsvin, 6 tjejer, 3 pojkar.
3 st katter, huskatter, 2 kastrerade pojkar, en kastrerad tjej.
1 st hund, blandraskille på 3 år.
3 st akvarium, 240, 120 och 30 liter.

Och 4 kaniner förstås :)

MVH Erika :)

LMTninis
0

3 hästar (shettis, varmblod, nordis)

2 katter ( 1 bondkatt & 1 bondkatt/russian blue)

2 hundar ( 1 dvärg pinscher & 1 Jack russel terrier)

BILDER:

---------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------

----------------------------------

sen bor här 5 kaniner oxå, men dom kan ni säkert hitta någon annan stans här poå sajten ^^ Jag orkar inte lägga ut dom bilderna :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

Angeln--89
0

Förutom kaninerna har jag hundar, marsvin, råttor och en häst

KaninPiggelin
0

Jag har tre kaniner =) Men sen i våran familj har vi: 2 får (dom får lamm på sensommaren) 2 katter,15 höns, och kor på sommaren =) Och så dammråttor så klart XD

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[Kaninlycka]
0

Två huskatter, två kaniner.

[ninnakm]
0

#64 Tack! hon är snygg och jobbig:P Haha hon är "boll-galen":)

SwilMer
0

Jag har 8 möss och sen 5 katter med familjen.

Mvh Stefhanie
Björnbackens Kaniner
www.bjornbackenskaniner.weebly.com

Onslow
0

#32 Gud vad vacker!

Jag har ju min kanin Skullebo Gulliver "Truls" G/S japantecknad (han har eventuellt viltziner, så jag vet inte riktigt om han är otter, vilt eller wienertecknad) och en treknölad vattensköldpadda vid namn Busen (uttalas som "de där busen vi gjorde förut" om ni fattar) och mobba inte namnet, fick honom när jag var 5 år. ^^'

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

LucyLove
0

Jag har 5 kaniner och en medryttarhäst :)
Fast snart kanske jag kommer ha en foderhäst istället!
Men just nu ser det ut såhär:

5 kaniner!
Lucy: Svart, hermelin/någon dvärgras
Favvis: g/s japantecknad, hermelin/någon dvärgras
Tintin: g/s japantecknad, lejonhuvad dvv
Bella: Kan inte färgen, men hon är vit med ljusbruna öron och en liten brun fläck på rumpan (Är det någon som vet?), lejonhuvad korsning (Påminner om hermelin med lite dvärgvädur. Köpte henne som dvärgvädur men hon är alldeles för liten för det och öronen står rakt upp!)
Sockervadd: Viltgul, hermelin/någon dvärgras

Medryttarhästen!
Garpur: En islandsvalack på 23 år (Men pigg!). Garpur är brun (Svart man och svans, brun päls). Han är 5-gångare, men jag har endast ridit skritt, trav, galopp och tölt. Antar att pass är hans femte. Han är svårfångad i hagen, inte kul! Men han är världens lugnaste i stallet, pigg vid ridning (Kan bli lite het på ängar!!) Jag har varit medryttar i några månader :)

Sussii92
0

Har en hund & 3 kaniner med fler påväg till våren :)

Dixi: Min älskade border collie tik :) Världens sötaste vovve, hennes favorit trix jag lärt henne är vacker tass med båda tassarna samtidigt eller att dansa :P Hon är en riktigt busunge och gud så söt finns ingen som dixan :) Allitd fullfart och massor med bus pågång :D Saknar henne enormt mycket sedan hon flyttade upp till min pappa.

Bella: Min killes favorit kanin :D Lilla bella köptes i samband med Trixie som är hennes halvsyster :) Egentligen var det bara menningen att vi skulle köpa en kanin men när vi såg Bella ligga och mysa med Trixie så kunde vi bara inte låta bli att ta båda tillsammans :) Bella är nu en otroligt fin och nyfiken kanin :) Hon är den lugnaste av de syskonen och tar allt med ro även om hon är en liten äventyrare och ett litet matvrak :D Vill allitd vara med speciellt om det finns mat i närheten ;)

Trixie: Otroligt fin kanin, När vi såg henne föll båda jag och min kille direkt, hon är väldigt snäll men ganska skygg, hon har utvecklats enormt mycket sen hon kom hit men visst tar det sin tid :) Hon har bara en växel när hon busar och det är högsta fart :P Hon är nyfiken och väldigt snabb, helt klart en kanin som vi kommer försöka hoppa träna så hon får springa av all den energi som hon har :)

Busis: Min äldsta kanin och första, på 8 år just nu :) Älskade busis, finns ingen kanin som någonsin kommer betyda så här mycket för mig, hon är alltid där och hon lyssnar alltid på en :) Hon har ett enormt tålamod och tycker om allt och alla :) Hon har aldrig slickat på en person men har sitt egna sätt att visa sin uppskattning och är alltid lika glad när man kommer till henne :) Denna kanin är jag otroligt stolt över och den dagen hon inte finns mer kommer jag att gråta floder, hon är mammas älskling <3

#73 Har hänt förut, finns alltid den risken när man köper från djuraffären. Busis köptes tillsammans med en annan kanin som hermelin kaniner men Busis fortsatte växa och tillslut hade hon mycket längre öron som stog upp och var mycket större än den andra lilla hermelinen :) Vi har konstaterat att de som vi köpte henne av hade fel, hon är en Dvärgkanin ingen hermelin :) Vilket jag också tror är saken i ditt fall, dvärgkaniner är lite mindre än en dvärgvädur och har uppåtstående öron som är lite längre än en hermelins :) Ångrar verkligen inte att jag fick fel kanin, kunde inte bli bättre :) Tycker själv att dvärgkaniner är otroligt vackra även som gamla, min lilla busis ser fortfarande ut som en bebis vid 8 års ålder!! :)

LinneaJohaanson
0

Jag har förutom kaninerna en hund, en fågel och två hamstrar!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se