Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2575 ggr
Kassy
0

Fågor, snabba svar tack!

En kompis till mig har en kanin med andningssvårigheter, finns det något som man kan göra åt det eller är det bara veterinär som gäller?

Även en kanin har rymt ur rasthage med nätkanter (typ som kompostgaller fast av av hönsnät) och utan tak och golv.

Dom tror att en fågel har tagit kaninen, men det är knappt några fåglar hos oss (förutom små fåglar) och rasthagen stod väldigt nära huset och flera personer var hemma..

Själv tror jag hon rymt, för hon är en väldigt duktig hoppare, men ska leta efter henne idag méd min hankanin i sele, eftersom vi inte hittat några spår kanske han kan snappa upp någon hondoft..

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Fridaaaa
0

Veterinären direkt!

Ang att söka efter din honkanin med hanen tror jag inte hjälper, för det kan likaväl vara en vildkanin som skuttat igenom som han kanske känner osv, bättre att leta själv :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rabzzit
0

#1 Det är mina kaniner det handlar om och han som har andnings ssvårigheter har blivit lite bättre. Det kan vara förkylnig men finns det något man kan göra innan man får tag på vet? Jag ska ringa på Måndag och se om vi får tid.

Tror du att han smittar dom andra kaninerna om dom träffas??

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Kassy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Finns inga vildkaniner där vi bor och har redan letat själva, men hon är hittad nu ;)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

Fridaaaa
0

#3 Finns vildkaniner/harar i hela Sverige, bara lite fler på vissa ställen, och färre på andra. Tur att ni hittade henne!

#2 Okej, men jag hade ringt och fått akuttid för förkylning hos kanin kan vara livshotande.

Kassy
0

# 4 Där vi bor är det en massa katter + en eller två skabbrävar så tror inte det finns några vildkaniner just här, men kanske en bit härifrån..

Linnet
0

#4 Där har du nog fel, vildkaniner finns inte i norra Sverige.

Ellenfyrkant
0

#6 Men harar gör väl ?

Mvh Ellenfyrkant

[vretenskaniner]
0

#7 Ja, harar finns överallt. Inte vildkaniner.

Här i Uppsala finns det inte heler vildkaniner. Endast skogs och fältharar.

Fridaaaa
0

#8 Möjligen att det inte finns vildkaniner inne i stan men jag har släkt som bor i jymkil och där har jag sett vildkanin.

[vretenskaniner]
0

#9 Är du verkligen säker på att det var vildkanin? Har aldrig någonsin hört om någon eller sett någon vildkanin i Uppsala. Bor själv inte i stan, utan på landet. Finns mycket skogsharar här, dom är riktigt lika!

[Kaninlycka]
0

#9 Jumkil tror jag du menar.

Fast vad jag vet så finns det inga riktiga vildkaniner här i trakterna, precis som vretenskaniner säger. Möjligen förvildade tamkaniner men inte vildkaniner.

rabzzit
0

#4 Jag ringer vetrinären på måndag. Vet du hur mkt det brukar kosta??

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.

Linnet
0

#7 Ja harar finns här, men vildkaniner finns bara i södra Sverige.

Fridaaaa
0

#11 Ja det var det jag menade;) Ja det kan ju vara så med:P