Morotshållare?
Tittade runt lite på kanintillbehör, och såg en sorts ''morotshållare''. Se den här.
Någon som har testat? Vad tyckte ni, bra, dåligt?
Har även lagt upp detta inlägg på dvärgkanin iFokus. Visste inte vilken grupp inlägget passade i, flytta gärna om det blev fel..
Jag tycker det är för mycke metal :)
Mina kaniner vill ta med sig moroten när dom ska äta den.
Vill du hänga den ändå.. gör ett håller igenom och häng i ett snöre.. typ hampagarn eller liknande
MVH John
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
jag har en sån=) Men min kanin äter upp moroten tills den är slut=P

Jag såg faktiskt en sån på nätet tidigare idag när jag kollade runt. Tycker det ser ut att vara en väldigt onödig uppfinning som finns för att tjäna pengar. Den passar ju bara långsmala greönsaker, har man en runt boll kan man ju åtminstone lägga fler saker i, i mindre bitar. Men det kanske är en kul grejj, kommer nog aldrig testa.
Mvh Ellenfyrkant
har en sån, men har aldrig använt den. Moroten får iaf inte plats i den :O
Jag har en sån och tycker den är asbra. Har köpt min på granngården. Det ända dåliga är att moroten typ måste vara helt rak ch perfekt storlek för hållaren. Min hane äter upp hela moroten när den sitter där i, tycker att den är bra eftersom det blir lite jobbigare att äta eftersom dom måste äta mellan springorna i hållaren ;)
#6 Precis! Moroten måste vara rak och i perfekt form 
Skulle vara bättre om den var "töjbar", eller iallafall att man kan pressa ner
moroten utan att hållaren/moroten går sönder.
Jag har några sånna, trodde dom skulle vara bra, men nej. Kaninerna äter på mroten, men sen blir dom mätta, eller inte sugna längre och gör något annat, så glömmer dom bort dom..
#7 Ja, och om moroten är för liten så ramar den ju ur. Men annars älskar jag den ;)
#8 Haha har aldrig hänt mig. Morot kan man adrig få för mycket av :P
Och även om dom glömmer bort moroten så är det ju bara att lägga den i matskålen sen. Den ruttnar ju inte på en halv dag..
Jag har en sån ;) Funkar bra på små morötter men funkar inte bra på större XD
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#10 Men om dom har den i ett dygn så är den inte god längre;) Mina niner är inte så smarta och inte så hungrigaX)
Ja men man går ju till kaninerna mer en en gång per dygn, och då brukar jag iaf lägga i matskålen för när den blir liten ramlar den ner på andra sidan spillkanten, den duger iaf til mina niner Xd
#13 Klart man gör, men så mycket äter dom inte på ett dyngn så den ramlar ner! ;)
jag brukar stoppa dit en morot på kvällen, (inte alla kvällar) och under natten äter han den och om vattnet fryser så får han ändå i sig lite vatten, på morgonen är den slut och han får samtidigt jobba för att äta den och då håller han sig sysselsatt , fast han rycker lös morotshållaren ibland från gallret