Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1309 ggr
infinityflames
0

Min otacksamma kanin

Jag har en ganska ordningssam kanin men ack så otacksam. För några dagar sedan var jag och köpte en dörrmatta som jag tänkte ha i den översta buren där hon har sin mat. Hon har en tre-våningsbur och använder den i botten som toa pch mittesta som "sovrum" så då behöver hon ju inte något strö i den översta tänkte jag.
Så igår städade och fixade jag hennes burar och klippte till mattan och la in nya leksaker osv.

Men nu vill hon inte ens gå upp på översta våningen för att hämta sin mat! Och leksakerna är hon inte ens nyfiken på. Är inte det lite otacksamt så säg?

teddybaby
0

Haha ja verkligen! Ibland tänker jag att det vore väldigt intressant att få veta hur kaniner tänker. Förmodligen finns det en bra förklaring till varför din kanin inte utnyttjar den fulla ytan, men det kan ju vara svårt för oss att förstå. Skrattande

Kickan90
0

jo lite ;)
min ena hona gillar inte mitt hö, så jag har beställt nytt. hoppas att hon gillar det bättre xD

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

MoaLarsson
0

Det kan bero på att hon inte är säker på den nya omgivningen. Kaniner tycker inte om när man ändrar om för mycket och kan då bli väldigt misstänksamma. Men jag tror att det löser sig snart! Lycka till :)

Kickan90
0

#3 okej (= *phu* då kanske min kanin är lite misstänksam, då hon har åkt låångt till mig :)

Hoppas att din kanin TS vågar sig upp där snart ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

MoaLarsson
0

#4 Ja jag tror inte att det är någon större fara :) Lycka till!

infinityflames
0

Tack för kommentarerna! Nu, efter en vecka, är hon där uppe ungefär som innan. Det tog längre tid än vad jag trodde så jag trodde ju hon skulle svälta ihjäl eller nåt :P Hon har väl blivit bortskämd antar jag ^^