Hage inomhus?
Är det någon härinne som har inomhushage åt sin/sina kaniner? Jag har själv tänkt på att det skulle kunna vara trevligt för dem att ha tillgång till detta när jag är på jobbet eller i skolan.
Om ni har, vilket material använder ni? vilken underlag? (matta?)
Har ni bilder så visa gärna.
Känner ni till nackdelar med att ha så, dela gärna med er.
#0 Jag hade tidigare en kompostgaller rastbur inne till mina kaniner med en tjockare handuk på golvet som de brukade böka runder i :P brukade även hänga en handuk på kanten ner i buren, kaniner brukar nämligen älska att gömma sig bakom den :)
Kompostgallerna kostar inte speciellt mycket heller utan köp ett 2 pack och gör en cirkel med 6-8 st beroende på hur stor yta du har att ha dem på och lägga handuken under och ha något hinder eller leksak i rastburen de kommer att älska de :)
#1 forts. Just nu brukar vi ha dem lösa i min och min kille's rum de sticker aldrig någonstans ändå :) Men får jag in fler kaniner så kommer jag självklart sätta ditt innerastburen igen :) Väldigt bra om man inte kan ha sina kaniner lösa helt eller vill kunna göra annat samtidigt som de är ute eller om de ska va ute och busa en längre stund :)
Mitt rum har en konstig form, typ en stor rektangel med en liten rektangel påbyggt om ni förstår… Den lilla rektangeln är kaninernas ''rum''. Visar en bild som jag ritade lite snabbt i datan nu, känner att jag verkligen inte kan förklara… :P
I början var det tänkt att dom skulle vara i gallerburen på natten och när jag var i skolan, men det slutade med att dom har öppet till hela delen dygnet runt. gallerburen står just nu på golvet, men vi ska höja upp den på en hylla och ha en ramp ner, så att dom får ännu mera utrymme :)
Det blir väl inte direkt som någon rasthage eftersom att dom får vara där när dom vill, utan snarare en del av buren.
Kan fixa ett foto sedan om någon vill se hur det ser ut :)
#3 Ditt rum är ju perfekt för att dela upp till ett litet kaninrum/hörna, en mycket bra idé´, hade gärna velat ha ett eget rum/hörna som bara är mina kaniners också problemet är att mitt rum är som ett vanligt rum rektangelformat utan sådana hörn :P
Jajjemen, jag har inomhushagar nere i kaninrummet. Dock ställer jag in dessa i en garderob när de inte används. Har olika material att bygga hagar av, allt från kompostgaller till andra metallgaller 
#4 Jo, visst är det smart :)
#3 jag har exakt samma och då medar jag samma ^^ form på mitt rum :P Är suuper bra. Så har fxat kaninhörnan så precis som du :D
Kramar Emma! :)
Bloggar även om mina kaniner på: http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P
#7 Ja, visst är det perfekt! :D
Kompostgaller som jag sätter ihop med buntband.
Sen på golvet har jag mattor. Hade filtar förut men dom låg ju inte kvar så länge 
Tack för alla era svar! Det kan vara något att testa…
Det jag kan tänka mig är väl att vissa kaniner kanske lätt pröva att hoppa över hagen om den är öppen.
Jag ska försöka hitta bilder på hur jag gjorde förut, men jag vet inte vart jag har dom.
Då satte jag fast kompostgaller i själva buren och gjorde då även ett tak. Det går inte att göra en lika stor Hage, men bättre än inget.
Så dom hade alltid tillgång till hagen också.
Men sen vågade jag att pröva utan tak och det har funkat för mina kaniner. Det är väl bara att hoppas att dom inte kommer på att man kan hoppa ut haha
Och det gäller väl att inte ställa något för nära kompostgallret som gör att dom får lättare att hoppa ut.