Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1691 ggr
Killen
0

Hur klarar ni det?

I måndags kväll slålde jag 2 kaninungar från min kull.

Har inte haft så jättemånga svar och var glad över det, för om ingen skulle vilja ha dem, då måste de ju stanna! Men la ut en ny annons på blocket i torsdags och fick svar av en som värkade ok.

Så hon köpte två.

Jag var jätte ledsen och grät när de hade gått, kunnde inte sova på hela natten för jag var så orolig.

Nu tror jag att de får det bra men det är ändå jobbigt.

Hur klarar ni av att sälja kaninungar?

Eller är det bara jag som blir fast vid dem?

kissmekate.blogg.se

[PinguLikesMusic]
0

Kan du inte ta nummer och ha mailkontakt? Om du är orolig… :(

Zvintos
0

Jag förstår hur du känner och jag blir alltid lite fäst vid alla djur som föds eller bott här.
Visst är det ledsamt att djuren flyttar, men samtidigt är det värt det när jag ser hur glada de nya ägarna blir.

Westham
0

Att du reagerar som du gör betyder bara att du bryr dig om dina djur.. :) se det som en bra sak.
Finns sååå många känslokalla uppfödare.

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

Killen
0

#1 Jo hennes nr och mail har jag ju, jag får även hälsa på (de bor hyffsat nära).

Hon har redan mailat och berättat lite och skickat bilder.

Hennes förra kanin blev 10 år ( detta kan min kompis som är vetrinär intyga och att den blev bra omsköt´eftersom det vissade sig att de har varit med den kaninen hos henne).

Men någon mer kull ska jag nog aldrig ta, inte roligt att skilljas.

#2 så bra, då är det inte bara jag. Man vill ju att de kommer till någon som tar vä'l hand om dem.

kissmekate.blogg.se

pwestermark
0

vi har våran första kull nu på 3 små urgulliga små bebisar.

de är av blandras.

Jag sa redan när de föddes att:de här kommer inte jag att klara av attt sälja/lämna bort.

Och jag vet inte om jag kommer att känna att det är helt okej att sälja en kaninbebis sen när vi har våran riktiga kainavel här hemma,

det planeras att vi ska ha en så småningom.

Det lär bli tufft i början..

Men jag är medveten om att man inte kan ha kvar allihopa.

Någongång måste man sälja några.

Men jag längtar inte direkt dit.

Så jag förstår dig .

Jag kommer också att gråta när den dagen kommer.

Sweetienin
0

Jag klarar av det bara för att jag alltid har bra kontakt med mina köpare efterråt. Oftast blir det mejlkontakt, men ibland ringer köpare och pratar länge och berättar roliga saker om mina små bebisar. Det är riktigt kul!
Jag är väldigt noga med att inte förlora kontakten med mina köpare. Det har nog Stephi (#1) märkt. För henne pratar jag med väldigt ofta, för hon har köpt en av mina favoritkaniner det här året! ^^
Men jag brukar också sakna dem väldigt mycket, och har jag inte hört från nya ägaren på länge så blir jag alltid orolig så då måste jag mejla eller ringa och fråga. =)

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

malin--a
0

Gör lite som #6. Har inte personen som köpt kaninen hört av sej på ett tag försöker jag ta kontakt med dom. Är väldigt noga med det Glad

[PinguLikesMusic]
0

thihi fast det är nog mer jag som stalkar dig xD

Johanna3
0

Det är jobbigt första gångerna men sedan blir det bättre. Har du provat behålla en hel kull någon gång?  Jag lovar att när de blir runt 4 månader så kommer du vilja SKÄNKA dem gratis till förbipasserande!!! Tungan ute

Killen
0

#9 Det tror jag inte… Fast jag har behållt 4 st och de är 13 v nu

kissmekate.blogg.se

Sweetienin
0

#8 Haha, kanske liiite xD Fast det är bara roligt. Vill se mer bilder på Enyo hörru! ^^

Kram Johanna

Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner