Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1709 ggr
Busangardens
0

Lyssnar på namn?

Lyssnar era kaniner på sina namn?

Busangardens
0

Molle lyssnar alltid på sitt namn, så fort man säger hans namn så har han direkt fokus på personen som sa det och lyssnar intensivt med sina öron ricktade framåt på vad man säger efter det. När Molle gör något tokigt kan jag inte säga "nej" eller "fy", det lyssnar han inte på utan där får jag säga hans namn med gäll röst så upphör han med det han inte får göra och fattar direkt att det är fel.

Abbe lyssnar på sitt namn när han själv vill. Han är mer en egen kille som går sina egna vägar däremot lyssnar han alltid på sitt namn utomhus och skuttar efter en eller kommer när man roppar.

[Kaninlycka]
0

Japp, både Nova och Kiddo kommer när man ropar. Jättekul tycker jag!

Har tränat inkallning enskilt med dom och de lärde sig väldigt fort. (De bodde ihop i början men är nu åtskilda i väntan på kastrering, kullsyskon).

Busangardens
0

Puttar

lukasfelix
0

Lukas lystrar till sitt namn, men inte Manfred. Båda kommer om man ropar på dom dock :) Då skuttar de sida vid sida och hoppar upp i soffan som fastklistrade vid varandra :P

MoaLarsson
0

Zmurf kan jag ha ute lös för att han alltid kommer när jag ropar. Samma sak är det när jag ropar på honom när han är i buren och ska få mat eller i uteburen och jag skall ta in honom.

Zorba däremot lyssnar aldrig när jag ropar hennes namn.

teddybaby
0

Både Baby och Kakan lyssnar till sina namn, ja. :) Baby lärde sig att komma när jag ropa väldigt tidigt och Kakan gör det ungefär hälften av gångerna. :)

Sussii92
0

Busis har alltid lyssnat, hon kommer inte alltid fram när hon är i utedelen av sin bur men visar tydligt att hon hört mig men är hon i innedelen av sin bur så kommer hon alltid till fönstret och ska hälsa när man kallar :)

Bella lyssnar också bra på sitt namn dock lyssnar hon till ordet godis ännu bättre, haha hon är så söt mitt lilla matvrak :)

Trixie lyssnar för det mesta men är lite små skygg så kommer inte alltid fram men är syrran framme och hälsar brukar hon också komma fram :)