Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1507 ggr
Tina-lin
0

Fodervärd sökes

Som en del av er kanske vet så har fem kaninungar + deras mamma och en av mina hanar blivit stulna ur sina låsta burar i min trädgård.

Då jag inte kan ha mina kaniner ute (just nu i alla fall) så behöver jag en fodervärd åt en av mina hanar till våren. Jag har tre kaniner "kvar", två hanar och en hona. Honan kommer få bo inne till våren och en av hanarna ska få komma på foder till en jättegullig tjej i Småland. Men min andra hane kan jag tyvärr inte ha inomhus ända till våren.

Jag är gravid i åttonde månaden och i januari ska min bebis komma. Jag har inte plats för två kaniner inomhus och inte orken heller. Ute hade de gott om plats och städningen var inte lika tung som den blir när jag måste bära kaninburar upp och ned för trappan.

Lite info om min fina hane:

Namn: Blomma
Ras: Dvärgvädur med rex och satinanlag.
Färg: Är osäker på hans färg enligt hans härstamningsbevis är han aprikosfärgad…Jag skulle tro att han är viltgul brokad wienertecknad eller kanel brokad wienertecknad.
Född: Nu har jag inte hans papper framför mig men han är född i slutet på mars detta år.
Övrigt: Han är min lillasysters kanin och han är superkelig! Lugn i famnen, lugn när man lyfter upp honom. Älskar när man kilar honom vid öronen. Dock så skvätter han mycket (han är en okastrerad hane så det är ju inte så konstigt…)Han kan inte sitta i gallerbur bredvid en annan hona då blir han jätteskvättig och stirrig, ser han ej honan är han dock ej så.

Jag bor söder om sthlm i Huddinge och hade helst velat hitta ett bra foderhem åt honom i närheten där han kan bo till våren. Viktigt är att han får komma till ett kaninvant hem. Jag är mycket noga med var han hamnar! Jag hade inte sattit ut någon av mina kaniner på foder om jag inte hade fått kaniner stulna här. De betydder väldigt mycket för mig. Vill man ha honom på foder måste man kunna erbjuda ett bra hem till våren.

Det är lite småakut då jag fått högt blodtryck på grund av all den stress jag haft de sista veckorna med kaninerna :( Och högt blodtryck är inte bra när man är gravid.

Hör gärna av er i mail till mig: tina.honey@gmail.com

Hoppas det finns någon vänlig själ som kan tänkas hjälpa mig!

Mvh Tina, Åsgrändens kaniner
(Jag har ingen aning om vilken grupp detta tillhör…Lägger det under allmänt.)
Bild kan jag lägga upp ikväll, sitter på jobbet nu.

MoaLarsson
0

Jag har mejlat dig! :)