Färghjälp! :)
Vilken färg? är min lilla hona? Jag trodde att hon var blå zobel siames, i en annan tråd sa en att hon var viltsiames… Så skulle behöva lite hjälp att reda ut vad hon egentligen är :)
Eftersom hon har viltzoner så är hon viltsiames. =)
#2, okej, tack! Eftersom jag är nybörjare på färger, vad är viltzoner? :)
#3: Om du tittar på en vanlig viltgrå, så är viltzonerna där kaninen är vit, enkelt förklarat. =)
Dvs nos, runt ögon, i öron, under svansen, på magen (hm, har jag glömt något nu?).
#4, så Doris är en viltsiames för att hon har viltzoner och viltzoner är där hon är ljusare: nos, runt ögon, i öron, under svansen och på magen?(upprepar allt för att jag ska förstå haha ;))
Är hon typ grå viltsiames, eller är hon bara viltsiames? Läste nu på kaninfarg.se och det finns tydligen mörk och ljus viltsiames. Hon är mörk då eller? För hon har ju grå öron, nos och översida svans? :)

Det är ju den viltfärgade motsvarigheten till zobelsiames brun, så skulle man använda ett mer 'korrekt' namn så är det ju viltzobelsiames brun. Fast det blir ju missvisande eftersom hon inte är brun :P Jag brukar säga viltsiames som den som varken är blå, havanna eller egern.
Det var en bra bild, kan jag låna den till kaninfarg.se?
#6. Ja, visst, vad kul att hon är bra tecknad! Men jag ska bara sätta ett copyright märke på den, så mailar jag den till dig på admin@kaninfarg.se :)
Tack för hjälpen :)

#7 Jag kommer skriva färg på bilden och att du är fotograf så jag tror inte att någon kommer att sno den :) Men tack!
Vad ska jag skriva för namn förresten? Och har du någon hemsida att länka till?