Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1702 ggr
teddybaby
0

Veterinärstudenter?

Finns det några veterinärer eller veterinärstudenter på denna sida? Eller liknande? Vore kul att veta!

Om ja, vad tycker ni om er utbildning? Får ni lära er något om kaniner?

Jag har själv inte alls några tankar på veterinäryrket eller liknande utbildningar, men det är intressant att höra efter. :)

Jenniebreen
0

Jag är en blivande veterinär :) Eller det är mitt mål, Dock är det så höga poäng så jag vet inte om jag kommer kunna komma in men jag hoppas på det :)

Mvh jennie, Uppfödning av Dvärgvädur i färgerna Havana, viltblå, vit blåögd och Bourgogne. Även omplacering i mindre skala. www.jenniebreen.dinstudio.se

teddybaby
0

Vad roligt! Ska du söka in snart eller? Jo, det är höga poäng som gäller.

Fatma
0

Jag går fortfarande bara 9.an än. Men mitt slut mål är att utbilda mig till veterinär.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

kaningodis
0

Min dröm är att ha en egen veterinärklinik där jag själv är veterinär…men drömmar är ju drömmar! ;)

Jag sökte in men hamnade lååååångt ner på reservlistan.

Men vill ändå jobba med att hjälpa djur så får utbilda mig till något annat istället.

Kastanjegårdens Kaniner

Sussii92
0

#0 Att bli veterinär var min högsta dröm när jag var i 5-10 års åldern, det var det ända jag ville och inget annat :)

Men blev inte riktigt så efter ett tag har gått teknik utbildning nu men lite av intresset för djur och natur har kommit tillbaka och funderar på att kanske hitta tillbaka till de drömmar jag hade förut eller liknande :)

Ej ännu bestämt vad jag ska läsa på universitetet men djur, natur och miljö är högt prioterat kanske veterinär men som någon tidigare nämde så är det skyhögt och även om jag har höga poäng kommer jag troligtvis aldrig in ändå men man kan ju testa :)

Om veterinär inte går så kanske någon kombination teknik-natur :) teknik linjen är trots allt väldigt lik naturvetenskap det ända vi saknar är Biologi och viss kemi men allt annat har vi också :)

MajaL
0

Går ut 3:an på gymnasiet till sommaren, kommer där efter fortsätta studierna till veterinärassistent.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

lukasfelix
0

Inte veterinär, men Etologi & Djurskyddsprogrammet. Vi läser en del om kaniner & gnagare men det är mest de större djuren

[sstorm]
0

#3 Fatima då måste du ju komma ned o bo i Uppsala! :D