Fäller..
Nu behöver jag er rådgivning och era tankar. Jag är inte sådär jätte kunnig om just kaniner.. Men nu är det så att jag har en kanin som fäller.. Problemet är att hon bor ute och nu är det ändå 5-7 minusgrader ute på dagarna, och säkert kallare på natten. Hon borde ha fällt klart nu? Hon bodde ute hela förra vintern utan problem och då tänkte jag inte något på fällning, alltså att hon var färdigfälld när det blev kallt. I sommar har hon bott ute också så hon har inte varit inomhus mer än några minuter.
Är det något jag bör oroa mig för? Att hon typ fryser? Vill inte precis hitta henne ihjäl frusen en morgon :( Kan man på något vis hjälpa henne? Eller är hon kanske färdigfälld men att allt hår bara inte lämnat kroppen/pälsen?
Skickar med lite kort så får ni se hur hon ser ut. Det långhåriga man ser är helt löst. Plockade en hel hög av henne på bara några minuter. Det är på nedsidan magen och rumpan som är värst.

Mina kaniner har också precis fällt, nu är det bara det absolut sista kvar :)
Är inte säker men visst känner kaniner själv på sig när de kan fälla, dvs att de känner att nu kan jag fälla utan problem.?
Så att du ska hitta henne ihjälfrusen ute en morgon skulle jah inte tro. Förutsätter också att du har Halm o så i buren som kaninen kan krypa ner i och varma sig, isåfall bör det inte vara några problem. :)
Kramar Emma! :)
Bloggar även om mina kaniner på: http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Ja hon har en sida av buren med spån och den andra med halm (är en vägg mellan) och en isoleringssak så det inte kan blåsa in till halmsidan. Vill hon ha mer luft från gallret måste hon sätta sig nära det på spånsidan. Så det borde bli relativt "varmt" på halmsidan.