Hemsida
Hur gör man en egen hemsida? Har sett att många skaffat nu och vore bättre med en "egen sida" än bara blogg..
Tack på förhand!
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Ett tips? är att fråga på hemsidor.ifokus. 
# 1 Stod att man antingen skulle ha något program eller en massa koder..:/
Hur gjorde ni andra här på kaninifokus?
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
Weebly.com
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Windows Frontpage som liknar Word rätt mycket, finns att ladda ner eller köpa, är kalsbra tycker jag att bygga själva hemsidan i. Finns även instruktionsböcker att köpa till på vanliga bokhandeln om man vill läsa sig till hur programmep fungerar. Annars är det ett enkelt program att jobba i och man kan få fram riktigt snygga hemsidor.
Därefter behöver du en adress och ett webbhotell, ring till din internetleverantör och få hjälp där med det, kan vara enklast för den okunnige. Hos de alla flesta leverantörer kan man få lägga upp en hemsida genom dem, vissa är gratis andra får man betala för. Då får du alla koder, hjälp och information du behöver för att lyckas.
Sist men inte minst, ett FTP program dvs. det programet som för över informationen till internet. Går också fint att ladda ner gratisprogram från internet, ex. FileZilla Client eller Smart FPT Client.
Jag är absolut inte någon hemsideexpert, men har byggt egna och andras nu under några år så har lärt mig lite iaf = )
Vill varmt rekommendera weebly väldigt lätt att använda. Själv kodar jag mycket själv och fick ett uppdrag att fixa en design till weebly och det gick jätte bra och ett bra resultat att uppdatera är inte svårare en att skriva i en blogg eller skriva i ett word dokument. Vill du ha hjälp på vägen kan du PM:a mig så kan jag förklara.
Skit snygg!
Du får gärna hjälp mig om du vill, är usel på sånt där!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#6 PM:a mig så kan jag förklara lite mer :)

Jag har Webs. den är gratis om man behåller reklamen. Annars får man betala.

Weebly.com är en sida där man kan skapa gratis hemsidor 
Tack för eran hjälp! PM:ar dig Rozza!