Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 285 ggr
ciss
0

Kaninbebbar!

Min hane, Lilla Grå, parades idag med Liga! Var meningen att han skulle paras med Lillan eller Millan, två honor som tidigare fått dödfött men det ställde vi in pga. personliga saker.

Liga ägs av Sandra, en kompis. Hon är en ljust viltgul, rätt stor, hona på två år. Hon har haft en/två tidigare kullar, då ungarna blev jättebra hoppkaniner och kelkaniner, men blev feltecknade/tråkiga färger. Hon är  väldigt stor, och hoppar ca 60-70 cm. Hon är en vädurskorsning med stamtavla.

Lille Grå har jag & Fanny på foder. Han är en liten grå/vit vädur som hans riktiga ägare aldrig varit med eller något, ens fått komma ut! Så han har varit väldigt stressad och så vidare men nu mår han toppen. Han är två år gammal han med och har aldrig blivit pappa tidigare, så detta ska bli spännande (mina första bebbar jag med!). Han är en duktig hoppkanin bara han kommer igång.

Första gången jag får bebbar! Alla ungarna kommer att döpas till något på L, pga föräldrarnas namn. Finns i Skellefteå. Gud, vad jag längtar! :)

Glad,
cissss.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Noa-Nisse
0

ahh!! va kuuul!! såå himmla sött med kaninbebbar!

Medarbetare på Hundar.ifokus