Dräktig i 35 dagar? Sant?
Min hona (Dv.v Rex) är på dag 31.. jag börjar bli lite orolig då hon inte har bökat runt i "boet" på några dagar.. och inte plockat någon päls alls.. men jag kännde på magen och det fullkommligt BUBBLAR av ungar där i!!!
Jag ringde veterinären och hon sa att det kan dröjja ända till dag 35?! Har ni eller hört någon kanin som varit dräktig så länge? 
Om vetten säger det är det säkert så.
Men vad jag vet kan kaniner gå tills dag 35! Lycka till med bebisarna. :)
Vänliga Hälsningar Lina

HON HAR FÅTT DOM HON HAR FÅTT DOM HON HAR FÅTT DOM!!!!!!! *springer runt i huset o gapar*
# 2 Vad kul, grattis!
Hur många?
EV färger?
Bild?
Lycka till! 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

Jag vet inte hur många men gissar på 4-6 st. De blir troligtvis Vita, Svarta och Svart wiener. De blir leveransklara runt nyårs helgen!
# 4 Åh, vad gulligt! 
Har du dom ute eller inne? Blir ju ganska kallt i vinter..
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Vad kul! Många honor boar i allra sista sekunden. Jag tror att de rycker pälsen när de har värkar.
Och nej, jag har aldrig haft någon som gått så länge. Tror att det är ytterst ovanligt, om det ens är möjligt.
Har haft ett par stycken som har gått till 35 dagar, så ja, det kan dom göra ibland!
Grattis till bebbarna!
Grattis, är det bella/Vitsippa den fina..?
Hennes mamma går oxå rätt länge, 33 dagar ca 
Stort lycka till o pussa mamman från mej :D elisabeth
Grattis ! :)
har du några bilder?
_Kram Evelina
_

Det är Xis som fått ungar! Det blev en Svart wiener och 2 vita!
Elisabeth: Bella har åxo fått de blev 4 snygga Japan Rexar! Tjockisar allihop!
Hon är en superduktig mamma!! Bara o säga till om du vill ha en!
Aha, stort grattis
till de två kullarna
ja ska fundera.. =) E

putt
åååhh,, jag vill också att min hona ska ha ungar :(
e så himla osäker om hon har några, men magen rör sig. dock e hon redan i 35/35 :(
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!

Kickan90: Är du säker på att du inte parat också några dagar senare då? Jag parade Xis 2 gånger… men det måste ha tagit sig redan första gången!! Så det var ju onödigt.. Bella var ju inte meningen att hon skulle bli parad än.. men i ett obevakat ögonblick glömde jag stänga hennes lucka när hanen var lös.. Dom fick nog bara 15 sek på sig eller nått.. men det lyckades dom med ändå!!!! 
Grattis!
Vad skönt att det gick bra.
Synd att det inte blev fler svarta….
Mvh Carolina
wwww.ninaskaninshop.webs.com
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
#14 just nu e jag osäker xD haha!
men vad jag kommer ihåg så var de den 3-4okt.
men om hon inte e de så får jag se fram emot våren ;)
men sätt in bilder på dina småttingar sen :D

Xis vill inte att jag går in till henne just nu verkar det som.. Men Bellas ungar ska jag försöka ta kort på sen!!!
Ändring: Bellas ungar är INTE 4 Japan utan endast 1!!! Och 2 Svart wiener med breda bläsar och vita tassr och öron!! Samt en svart som kanske har en vit prick på huvudet med..

Xis har stött ut sina ungar.. en är död och de andra 2 lade jag i Bellas kull.. de var nerkylda och inte matade på säkert 1 dygn.. Bella är duktig.. hon gav dom mat med det samma!!! Har aldrig sett en unge äta så!! Nästa panikslaget.. jag hoppas de klarar sig hos henne.. så tråkigt detta… 
#18 usch då :( men jag hoppas att det går bra.
Bella verkar ju acceptera de nya ungarna om hon matade dom, så hoppas att de är tillräckligt starka att klara sig.
Håller tummarna för de små<3