heey

För det första ska kaninen vara 4 månader när man börjar träna.
För det andra ska den vara väldigt tam & tillgiven.
För det tredje ska den vara van vid sele & koppel.
Sen är det bara att börja med låga hinder! (10 cm) Ställ upp dem med ca. 1 meters mellanrum. Hindret kan du bygga av lite vad som helst men kaninen måste kunna riva hindret åt båda hållen.
Sätt kaninen 1 meter framför det första hindret och låt den undersöka. Går den iväg sätter du tillbaka den. Sitter kaninen stilla kan man putta lite försiktigt på baken. Sitter kaninen fortfarande still kan man lyfta kaninen över hindret.
Man får aldrig dra i kopplet! Kaninen ska hoppa självmant!
När kaninen kan grunderna kan man börja med lite högre höjder!
Lycka till :)

Man får inte börja träna med sin kanin förrens den är 4 månader! Inte ens för skojs skull!
#3: Om din andra kanin inte ens går att hålla tycker jag du ska ge den till någon kaninerfaren.
#4: Man ska VERKLIGEN inte börja träna på skojj när kaninen är 9-10 v!!

men mina andra kaniner är så gammla så det är ingen i dee dom springer lös i våran källare och her det bra med mycke mat
#7: Är du med dem överhuvudtaget? En kanin behöver kärlek, man kan inte bara släppa ut en kanin i en källare och ge den mat.
Nu kan jag uppfattat fel. Men det låter i mina öron som det är det du gjort.

Jag håller med Myriis, du måste ha gjort något med kaninerna för att de ska vara så otama att man inte kan hålla i dom. Precis som hon säger så behöver kaniner kärlek precis lika mycket som dom behöver mat och vatten. Om du går ner i källaren och försiktigt försöker plocka upp kaninerna och klappa och gosa lite med dom i ca en halvtimme-timme varje dag så ska du se att du snart kan hålla i dom och dom kommer bli precis lika snälla som din kaninunge, förhoppningsvis. Äldre kaniner kan vara svåra att få tama än ungar.
För övrigt så tycker jag att din kanin är jättesöt, men du ska absolut inte börja hoppa med den än. Däremot kan du ju selträna kaninen!

Säger som Tilda.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se