Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2480 ggr
[ninnakm]
0

Resa bort?

Hej!

Jag har en fråga, främst kanske till uppfödare eller er som har många kaniner, men alla får självklart svara!:)

Hur gör ni när ni reser bort med era kaniner? Jag vet inte vad jag ska göra med mina när jag reser bort så därför frågar jag er, hur gör ni?:)

[sstorm]
0

Emelie tar hand om dem :P Annars grannen

Tarja
0

När vi åker på semester så tar mina föräldrar samt mina syskon hand om kaninerna.

[ninnakm]
0

#1och2 Vad bra ni har det sån tur har jag inte:/

[Becca-]
0

Jag reser inte så mycket utomlands utan mer till stugan med ca 3 timmar bilresa, och där har mina kaniner sitt andra hem med stora hagar och burar.
Dem åker alltså med, och det trivs dem med.
Dem har blivit så vana med att åka i transportburen, att dem brukar lägga sig med benen utsträckta och sova.
När jag väl är utomlands tar min mormor gärna hand om dem, och göder dem med allt hon hittar i sitt trädgårdsland. Ibland får man stoppa henne :)

Rozza
0

Jag åker inte så mycket mer en till stugorna som mina föräldrar äger och till någon utställning. Men har turen och ha en tvilling syster som inte tycker det är allt för betungande och ta hand om kaninerna. Mina föräldrar får inte ta hand om mina kaniner om det inte är akut nöd fall. Tur nog har jag hittat ny vän med stor hjärta för kaniner som mer en gärna tar hand om dom mens jag är borta. Vi brukar byta lite tjänster och hjälper varandra.

kaka1234567
0

MIn mormor morfa tar hand om dem. Eller en kompis som kan göra de =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

alwiz
0

Vid längre resa stoppar jag ut dem hos en kaninvan kompis på foder, annars brukar min granne sköta kaninerna, eller min familj om dom är hemma.

Popstar
0

Jag har turen som bor emellan stan & landet, och min bror som är 23 år och hans tjej bor gärna här när vi är på semester, & då får de sköta om kaninerna också (:

LinneaJohaanson
0

Mina fina vänner, och oftast är jag borta på helger då får mamma ta hand om dom, vilket har resulterat i att hon är fast i dom. Har en unge just nu som stödmatas, vem tror ni vill göra det? Jo min kära mamma Glad

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[h-malm]
0

Jag har kompisar som alltid ställer upp och passar.

Ninna, du vet väl att jag alltid är villig att passa dom? :O

MarHai
0

Familjen eller grannarna :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[vretenskaniner]
0

#9 Vad gulligt att hon vill göra det, :D

Mina vänner eller min lillasyster

Emelie
0

Linnea, du får gärna lämna några hit när du ska på semester! :)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Saaara
0

Min farmor och farfar brukar komma hit och bo här när hela familjen är bortrest. Om det bara är jag som är bortrest, så sköter mina föräldrar kaninerna. Endast mat och vatten, alltså dom gosar inte mer kaninerna, eller städar burar. Fast nu har ju farmor och farfar blivit ganska gammla och orkar nog inte. så jag vetinte hur jag ska göra nästa gång. :P

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[ninnakm]
0

ack alla!:)

#10 och 13 Bra då lämmnar jag några till er när jag reser bort nästa gång!:D (haha) tänkte åka till åre på höstlovet men vet inte om det bliur av längre..

hjartelyckanskaniner
0

Mina kompisar:) vi hjälps åt med varandras kaniner.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

StamparPaDittHjarta
0

I somras kom min mormor upp och gav djuren vi hade då mat. Kan tänka mig att det blir likadant om vi ska bort i framtiden också, min mormor eller eventuellt någon kompis som skulle kunna tänka sig att ha Albin hemma eller komma hit och ge mat och pyssla om lite.

Om enbart jag (mot förmodan) skulle resa bort så tar min sambo såklart hand om plutten.

malinroth
0

Åker bara jag tar min sambo hand om dom, annar svärmor eller kompisar. Min familj bor 60mil härifrån så det blir lite svårt för dom, annars hade dom också hjälpt till det är jag säker på :)
Tar med dom ibland också, beror på vart man ska och sådär..

[h-malm]
0

#15 Ja gör det! Ta med 6 fackaren ;) :P

[ninnakm]
0

#19 Haha går tyvärr inte att flytta XD

[h-malm]
0

#20 Nej jag vet, kom på att det blir lite svårt med burar :P  MEN jag har iaf en innebur ledig ;)

[ninnakm]
0

# Bra nån kan säkert bo i hund transportburen och nån i vår innebur;)

[h-malm]
0

#22 Japp och så får dom va ute mycket så det blir nog inget problem ;)

Hannaelskarkaniner
0

Jag har kompisar som gjärna tar hand om mina kaniner. Fråga dina vänner om dom har tid Glad

[Gretchi]
0

Sist jag åkte bort fick kaninerna åka till en uppfödare i närheten och va där på "semester" :) nästa gång hamnar dom nog där igen, annars tror jag mormor gärna hjälper eller någon kompis.

[h-malm]
0

Jag har lämnat mina hos uppfödare. Tycker att dom bor bäst så, men det kostar en slant ;O)