Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1398 ggr
Sussii92
0

Storlekar på selar

La in en tråd om detta förut men lägger in en mer uppdaterad och specifik tråd nu.

Har några små storleksproblem med mina kaninersselar, hjälp skulle va tacksamt :) Har även mätt dem denna gång också.

Tänkte köpa in selar och koppel från Rabb-it men är osäker på vilken storlek de ska ha. Det gäller:

Bella: Ungdjur 5 månader, ganska stor i kroppen. Ungefärliga mått: Mage 30 cm, hals 19 cm.

Trixie: Ungdjur 5 månader, Mycket slank speciellt i hals-huvudpartiet, Ungefärliga mått: Mage 28 cm, hals 16 cm.

Busis: Äldre kanin på 8år, liten och uppfinningrik på att ta sig ur selar :P kunde inte mäta exakt men måtten bör vara: Mage 26 cm, hals 16-18 cm.

Kan någon hjälpa mig med vilken storlek som skulle passa min små älsklingar ? :)
Tycker ni det skulle va lönt att t.ex. köpa en S till ungdjuren om de passar ifall de kanske snart växer ur den eller köpa en av varje (S och M) till dem små?

När de gäller koppel så lästa jag i en annan tråd att de flesta väljer 3m, någon som vet vad som är bäst 2m, 2,5m, 3m eller större till t.ex. hoppning :)

Bilder på dem som önskades i förra tråden jag skrev kommer snart :)

Mvh
Susanne

LinneaJohaanson
0

Är du säker på att halsarna är så breda? Tungan ute
Tyckte det lät otroligt brett. 
Vad är det för raser på kaninerna? Tex dvärgvädurar brukar kunna ha Small/Medium.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Brumelisa
0

Du kan maila till henne som har Rabb- it och rådfråga.

Jag beställde för något år sedan och jag fick snabbt svar av henne innan jag beställde.

Sussii92
0

nja tror halsarna är kanske mindre men i och med att alla förutom bella är så kinkiga med att ha något runt halsen så var inte måttbandet så populärt :P

kan försöka mäta om halsen imorgon så vi vet exakt :)

Busis: Dvärgkanin, alltid varit liten inte mycket större än vår förra hermelin :)

Trixie & Bella: Halvsyskon men helt olika i kroppen, båda dvärgvädurar :) Bella ser väldigt mycket större ut en trixie så osäker på om de ska ha olika storlekar :)

Sussii92
0

#2 Har gjort men hon har inte svarat än :) så tänkte fråga om någon här vet :)

LinneaJohaanson
0

Small/medium passar alla mina dvärgvädurar utmärkt!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Sussii92
0

#5 Okej :)

[Becca-]
0

Min lilla Dvärgvädur/Hermelinkorsning är oxå otroligt smal runt hals och frampartiet.
Har precis beställt Small/Medium på Rabb-it (utan extra kostnad) och hon sa att det skulle passa utmärkt. Skulle köra S/M på syskonen, och Small på Busis.

Sussii92
0

#7 Okej :) tack

[h-malm]
0

Small/medium har jag till min hane dvv, passar utmärkt. Min hona på 4 månader har small och hennes är förliten ;)