Sjuk kanin
Hej!
Nu när våren är här och allt är skönt så får jag en sjuk kanin också! Lilla Candy.
Hon äter ganska dåligt, dricker inte heller så super och är lite lös ibland.
Tänkte skriva som en liten dagbok för henne i denna tråd =) Om det är ok för Kajsa, Lotta & Tina?
Måndag (skriver för igår)
Candy hade inte ätit något av pelletsen hon fått på morgonen, inte vatten heller, vad jag såg. För att hon skulle få i sig vatten och något att äta gick jag till apoteket och köpte en 1ml spruta och till Vivo för att köpa Morotspure.
Men snacka om envis kanin! Var otroligt jobbigt att få in sprutan i munnen och spruta ut det! Vatten gick väl an, det kunde hon ta, men morotspure! Usch och fy, tycker Candy. Har fått i henne lite iallafall.
På kvällen åt hon även lite äpple (jaaa!) och drack pyttelite vatten. Hon behöver ju röra på sig också, så hon fick springa lite i mitt rum.
Tisdag
Idag var jag hemma och var sjuk, jippie -.- Candy hade inte ätit ngt idag heller.. Jo, lite hö och så lite vatten, tack och lov! Så på morgonen fick hon två ml vatten och en ml morotspure. Ikväll ska hon få massa grönsaker, för att se om hon äter något.
Vi har en liten "plätt" på vår tomt där dem andra kaninerna inte brukar vara. Dit fick Candy komma idag i sele, för att röra på sig och vänja sig vid gräs.
Hon är bara lite lös i magen idag, och börjar (enligt mig) må bättre! Hon är lite halvslö, sover just nu bredvid mig.
Försöker hitta en bra vetrinär och fixa en tid. Tror inte det är så akut, speciellt inte då hon börjar bli lite bättre.

Klart du får det Emmy! :)
Vad bra att hon ät på bättre vägar :) *håller tummarna och tassarna*
Hur går det? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Nu mår hon lite bättre =)
Hon dricker litegrann, men inte så mycket som jag skulle vilja. Hö äter hon förlite av, men broccoli och morot kan hon äta!
Så framåt =)

Hm.. har hört att om kaninerna är hängiga, dåliga i magen och har dålig aptit så ska man bara ge dem hö, vatten och ev. pellets..
Jag skulle iaf avakta lite med att vänja henne med gräs nu när hon är hängig :)
Det kan ju också vara som det var med Gimzan, hon blev ju superhängig och slutade äta i några dagar men sen blev hon sig själv igen. Det var för att hon var brunstig och om det är därför Candy är slö så spelar det där med maten ingen roll :)
Hoppas att Candy blir sig själv igen snart :)

Hon kanske brunstar Emmy? :)

Hoppas hon blir bättre iaf! :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se