Sjukt
De som kallar varann hemska saker, svär hela tiden och bråkar, vad händer med dom? Inget verkar det som. Får man ingen varning och sen åker ut om man fortsätter? Att kalla någon kärring, att säga att det är bra om de tar livet av sig, stick, håll käft, fuck you osv osv, det är väl inte okej? Varken i forum eller i någons GB? :/ Ganska sjukt enligt mig isåfall .. börjar se mer och mer tjafs här att man nästan knappt våga uttrycka sina åsikter utan att få massa skit av vissa personer. Pekar inte ut någon. Borde bli aningen strängare bara .. som på zoonen t.ex, där ska man visa respekt och alla får ha åsikter, skulle ngn göra som här, svära, kalla varann sånt som jag skrev ovan, får man en varning eller tillsägelse först och sedan en till (vad jag minns) om man fortsätter, fortsätter man en än gång till blir man avstäng. Tycker jag är bra … får man sig en läxa ..
Hoppas ni inte tycker att jag överdriver elr så .. trist bara med sån dålig stämning, något borde göras åt detta .. vissa personer överdriver verkligen och verkar vilja bråka och sänka andras självförtroende (vad vet jag) ..
Japp, det jag ville säga bara.
Jag håller absolut med. Det är bråk på många sidor, men det är bara 2st (tror jag) under hela iFokus historia som har blivit avstängda. Då har alla värdar och Medarbetare på hela iFokus disskuterat det noggrant innan, så att stänga av folk är inget man bara gör sådär.
Varningar ger vi till dom vi sett har betett sig så illa att vi tycker det är nödvändigt. Annars går vi helst emellan och försöker få folk att skärpa sig och växa upp och sluta bete sig som småglin och säga taskiga saker till varandra. Blir det för allvarligt varnar vi.
Jag har inte läst allt bråk, men jag och Kajsa ska disskutera om någon varning behöver utföras.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mm håller med med dig chippers 

En max två varningar tycker jag absolut att de som betér sig illa (kallar varann saker mm) ska få! Och fortsätter dom, så borde de bli avstängda .. alla måste ju få skriva i forumet utan att folk säger stick, ingen har bett om din åsikt, skriv inte här, fuck you osv .. ganska omoget ja ..
Sånt vill man ju inte se. Hoppas det blir bättre stämning så att alla känner sig välkommna och vågar skriva här!!
Det är ju en så bra sida .
Vi har varnat 2 personer förut och det var när de verkligen gick på varandra och sa elaka saker om varandra och varandras familjer och sånt. Det är INTE okej.
Man måste kunna disskutera en sak och man måste kunna acceptera att folk har olika åsikter och värderingar. Man ska inte brusa upp sig över det, men det händer ibland. När man går till personangrepp och kallar folk för "idiot" "pucko" "cp" och säger DU är fel, istället för Dina åsikter är fel och jag håller inte med dig, det är då det går för långt. Frågan är ju också hur mycket det går för långt.

Fast faktiskt är nog dom allra flesta här trevliga.
Bara någon/några enstaka bråkstakar jag sett .. alltså som nästan bara verkar vilja vara ute efter bråk.

#4 Jag tycker absolut det går för långt bara man kallar andra kärring, stick osv .. då borde personen få tillsägelse först eller varning ..
#3: Som sagt så stänger man inte bara av folk sådär. Många bråkar och av 10.000 medlemmar har enbart 2 under hela iFokus historia blivit avstängda. Det är så det fungerar här. Man hoppas ju att folk ska kunna bete sig ordenligt ändå

Jag håller med dig Chippers ..
Ni som vill meddela mig vem som sagt exakt vad får jättegärna PMa mig. Personangrepp är inte okej, men man kan inte heller varna alla människor så fort det blir lite strul. Man får se på hur allvarligt det är. Alla som har klagomål eller förslag på någonting får PMa mig så ska jag disskutera det med Kajsa och så får vi se.
Alla är alltid välkomna att höra av sig till mig, och Kajsa, angående vad som helst. Allting som kan ha att göra med sidan, eller som inte har att göra med sidan ^^

Vad händer med dom som bråkar, inte slutar efter tillsägelse/varningar? Som fortästter vara elaka o kalla andra för saker? Dom får väl inte vara kvar, eller? :/
#10: Nej, dom ska inte få vara kvar. Men oftast blir det så att efter en rejäl varning så lugnar användaren ner sig eller helt enkelt väljer själv att inte besöka eller skriva på sidan lika ofta. Så då brukar det inte vara nödvändigt att stänga av folk. Men som sagt har det hänt någon enstaka gång att folk inte fattat och slutat hålla på, och det är dom som slutligen blivit avstängda efter att medarbetarna och sajtvärdarna inne på alla sidor tittat på vad som skrivits och sagt deras åsikter.

Okej ..

Håller med Chippers! Det är har inte varit speciellt rolig stämning här inne den senaste tiden.. Tyvärr! För det var såååå himla bra förut.. Men det har varit så mycket svordomar o annat dumt, så det har inte känts bra…

Tack alla som håller med, då var jag inte ensam om att tycka så då :) Trist ja .. hoppas det blir bättre snart ..
så att det blir roligare att vara och skriva här!
Alla som känner att något inte är bra är alltid välkomna att höra av sig till mig eller kajsa!
#16: Upplever du det på den här sidan eller på andra sidor? Varför tycker du det är lätt att komma undan? Berätta gärna så kanske vi kan göra något åt det.

Jag har sakt til en och en annan har lovat att skärpa sig :)