Flugor vid kaninerna!
Jag blir tokig på detta problem. Jag har ungefär två flugor åt gången som alltid vistas kring kaninburarna! Gah! Slå ihjäl dem, tänker ni. Ja, men de är ju omöjliga att få tag på. Det är dock ganska givet att det är det som måste göras.
Min fråga är - någon som har samma problem? På vilka sätt kan dessa flugor göra skada för mina kaniner? Och varför ska de envisas att vara vid kaninerna?
Har hört något om att lägga ägg…
De kommer väl troligen dit för att det är dåligt städat?
Dax att ta fram myggnätet kanske? 
Mvh Linnea Matros
Jag har också så ibland. Jättejobbigt!
De brukar mest vara i mina kaniners lådor, men sen jag städade för 2 dagar sen, så har jag inte sett dem än..
#1 Har du provat med myggnät?
Jag har aldrig flugor vid kaninerna, undantag när jag inte städat och det är jätte varmt. Men jag har myggnät om somrarna :P
hade det på slutet av sommaren men då städade jag och slog ihjäl dom och då kom det inga tillbaka :)
Ända gången ja haft flugor är när Geisha va ute.
Har adlrig haft de inomhus, sen städar ja buren varje dag. Och efter som ja har 3st i buren så måste man göra de.
(ingen ide att lära dem å bli rumsrena, då gesiha total vägrar)
#1 Ja du! Jag städar buren precis som alla härinne skulle jag tro.
Men flugjävlarna är där i alla fall! Jag fattar inte ens att de lever ännu!
Flugor gillar lukten av ja bajs, och det är ju det dom äter. Dom lägger ägg i baken på kaninen, och när äggen kläcks och fluglarvena kommer ut så kryper dom in i kaninen och börjar äta upp den innifrån. Det hände min grannes kanin och de fick avliva honom.

#7 Usch.. vad synd om din grannes kanin.
Men
1.) håll rent (som du skrev att du gjorde)
2.) Det finns "flugtejp" på ridsportaffärer du hänger upp & som flugorna fastnar på när de sätter sig där. Du kanske skulle kunna pröva det..
Som redan sagts, "flugtejp" utanför burarna.
Eller så kan man strö kalk under bottenmaterialet, det kan ibland hjälpa.
Det jag dock upplevt som bästa "botemedlet" mot flugor, är torv.
Torv har en särskilt pH-halt som flugor inte är särskilt förtjusta i.
Använde det sommartid när jag bodde hemma och det var helt flugfritt! 
#7 Åh fy!!! Jag beklagar verkligen. Nu måste jag gå och se om jag ser någon fluga därinne! Vi har väl ungefär två stycken som flyger runt i lägenheten, men som främst håller sig till kaninrummet. De ska bort omgående.