Rymmare
När jag har min kanin i hans rasthage lyckas han alltid rymma. Som tur är vågar han inte gå mer än 1 meter ifrån mig, men man blir ändå orolig. Rasthagen är gjord av kompostgallar och han lyckas liksom krypa under gallret och smita. Finns det något annat att bygga av som är lite säkrare?

Krypa under??
undrar oxå hur han lyckas krypa under gallret… lyfter han på det å går under sen? du skulle ju kunna sätta galler på botten oxå och som tak om det behövs oxå…

#0 Det gör Skruttan också, man kan inte kolla bort en sekund! Men hon rymmer alltid till samma ställa :P

jaa, han kryper under XD

Gräver han sig ut?
Annars så kan du ju sätta fast kompostgallret med tältpinnar. Tryck ner dom ordentligt i marken bara så kan han nog inte krypa under. :) ( fast nu kanske det är lite för hårt i marken?:)

Lägg ett galler på marken också? Eller?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vår kanin är mästare på samma sak! Vi har löst det med att knyta fast kompostgallret i olika saker som är nära. Hon tar nämligen annars tag i gallret med munnen och helt enkelt flyttar på det!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Oj, hoppas inte min ninis börjar göra så!! För rymmer hon så kommer det vara SVÅRT att fånga in henne eftersom att hon sticker direkt och håller sig ifrån människor .. hon har ju varit ute i det fria i några veckor och är inte så van vid människokontakt varken i det fria eller hos de ägarna innan .. :/ Men hon verkar börja vänja sig vid mig nu iaf :P