Slickar och slickar och slickar...
När jag har uppe min kanin och ligger och myser med honom i soffan typ, så slickar han på mig. Jättemycket. Bara på bar hud, som i halsringningen och så. Han brukar knastra en del också, men inte på långa vägar så mycket som han slickar.
Vad betyder det egentligen när kaninen slickar på en? Är det ett tecken på underkastelse? Är det för att han tycker att det är mysigt att ligga i famnen och bli kelad med? Är det för att han tycker att jag är smutsig, eller rent av för att jag smakar gott? :P
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

åh så gulligt :D
jag tror att det är för att du klappar på honom så ger han de tillbaka till dig :)
min kanin brukar också göra så har funderat lite på det men tror nog att det är att du klapppar honom så "klappar" han dig också :P
om man kollar på 2 kaniner som är tsm så brukar dom tvätta varandra, först börjar en sen den andra :P
Har haft kaniner som gjort så också.
Det har helt enkelt varit deras sätt att visa uppskattning när man kelar med dem. =)
Min kanin Kakan gör exakt likadant. Han slickar mig jättemycket och där han kommer åt, som halsen tex. :)
Man kan ju bara hoppas att det är därför! Han har varit extra jättejätte-kelsjuk de senaste dagarna, jag vet inte varför, kanske känner han att han börjar lita på mig. Idag har han följt vartenda steg jag har tagit, hack i häl… och varit superförnärmad för att han inte får komma in i datarummet eftersom han tuggade på en sladd där igår. Han har hela lägenheten att hoppa runt i, men han har bara suttit i dörrkarmen och tittat lite lagomt surt på mig. :P
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Kaniner gillar salt också så om man har svettats kan dom gilla att pussas och om man har någpn slags créme så gillar dom att slicka på det med.
M.v.h. Louise
Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

#4 är han kastrerad??
#5 Som sagt, mycket möjligt att han bara tycker att jag smakar gott :P
#4 Nej, han är okastrerad.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

#7 jaha han följer nog efter dig för att han är "kär" i dig, så gjorde min kanin :P
#8 Haha, tur att han inte visar sin kärlek på mer oanständiga sätt då… :P
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

haha aa:)