Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 2308 ggr
StamparPaDittHjarta
0

Vilket namn?

Imorgon ska jag hämta hem vår nya kanin… Problemet är bara vad hon ska heta. Så HJÄLP! :)

Har en lista:

Alice (men vi har redan en Albin, det kanske blir för likt när man ropar på dem?)

Elsa

Iza

Ester

Sigrid

Izzy

Nemi

Eller har ni något annat förslag? Det kan vara sött, men inte för snuttegulligt, typ Skuttan, Snuttan och liknande namn.

Praefatio
0

Ester eller Sigrid! Utan tvekan. :)

StamparPaDittHjarta
0

Då har de en varsin röst :)

Rozza
0

Sigrid (gillar gamla namn som är lite längre)

[m-i-r-a-n-d-a]
0

Izzy !

StamparPaDittHjarta
0

Hittills leder Alice och Sigrid (om jag räknar med rösterna som jag fått från annat håll). Ska ha det i tankarna. Kanske är det så att man ser vad som passar bäst först när man ser henne på riktigt…

Kassy
0

Felicity? =)

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

flicaann
0

Petite

[molly-macy-ajax]
0

Ja tycker alice :)

Fast som du säger är det nog bättre att du väntar och ser vad som passar henne mest ;)

StamparPaDittHjarta
0

Felicity är fint, men det känns så långt att ropa… :)

#7 Petite… Betyder inte det liten?

Nu leder Alice… Alice och Albin… Det är ju rätt fint ihop ändå :)

Kassy
0

# 9 Kan ju ha ngt smeknamn xD Typ.. Felica/Flisan/Felicia elr ngt

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

StamparPaDittHjarta
0

#10 KOmmer att ha det i åtanke i alla fall. Alla förslag är välkomna, kanske är det just det hon kommer se ut att heta :)

[Becca-]
0

Alicia? Ganska likt Alice, men ändå inte :)
Andra namn: Wilma, Jasmine, Amie, Dora (tycker jag är supersött), Vilde och Ollie.

Problemet med att bestämma namn innan man lärt känna kaninen, är att det visar sig att det inte alls passar. Så samla ihop några förslag som du gillar, och prova.

Luckyt5
0

Alice eller Amira

/ Tilda

StamparPaDittHjarta
0

#12 Dora var jättefint… Eller Doris… Gud, nu kommer jag ju bara på fler och fler namn här. Tack för tipset, ska nog ge upp tanken på att bestämma något namn redan ikväll :)

[Wera]
0

I ärlighetens namn tycker jag inte omnågot ut av namnen.

Föredrar typ Rut, Myggan, Myran, Yra… fast kommer inte på så många fina hon-namn. Sasha…

[Becca-]
0

Skulle skriva en lista med max 5 olika namn, som du gillar. Om det är fler blir det svårare att välja bort.
Ta sedan dag för dag bort ett namn i taget, som hon verkligen inte passar i.
Gjorde själv så, och det blev en liten Vilda - hon är vild, galen och rolig så det passar :)
Valde själv emellan (kanske något som du gillar?):
Wijola (Viola)
Iriz
Vilda
Pippi
Skrållan
Mercedez (väldigt olika namn, men alla var favoriter).

Inaarah
0

Jag tycker Nemi. Enkelt och gulligt.

[Nallegardenskaniner]
0

Jag tycker Nemi :D

Kristall
0

Nemi, Sigrid eller Elsa tycker jag :)

Fast sådant ser man bäst när man väl fått hem kaninen :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Saga-M
0

Astrid?

”Livet är som en dans ─ när man kan stegen”
Stolt medis på barnens.ifokusSajten för dig som är under 16 år. Är du under 16, och vill ha skoj, säger jag bara: VÄLKOMMEN IN >8D

[alice95]
0

Nemi tkr jag :)

Helgonsbarnet
0

Säger Elsa, för det heter min hona ! :D:DD:

Med vänliga hälsningar
Patricia 

[h-malm]
0

Blir nog lättare när du får hem kaninen oxå och du kan se dens persnlighet Flört

lukasfelix
0

Signe!

LMTninis
0

sigrid :)

♥ Hälsningar Evelina & Finaste kaninerna ♥

~ Blogg: Laoop.tk
~ Hemsida: Laoop.weebly.com

StamparPaDittHjarta
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 Fast nu frågade jag ju inte om ni tyckte namnen var fula, utan vilket av dem ni gillade bäst eller om ni hade något annat förslag.

Tack för alla tips? och förslag. Jag har testat dem, men inget av dem har passat, inte ens mina egna ^^ Det blev till sist en Ida. Har inte ens funderat över namnet, men min son kom med det förslaget och det syns ju på henne att hon heter Ida… Jag som inte ens varit så förtjust i det namnet tidigare! :)

[h-malm]
0

#26 Det passar henne! :) Och  vilka långa öron hon har! Är det en fransk vädur eller nåt? :)

StamparPaDittHjarta
0

#27 Ja, hon har helt fantastiska öron :) Och du har rätt, det är en fransk vädur.

[h-malm]
0

#28 haha va trevligt, första gången jag gissar rätt på någon ras :P

Kassy
0

# 26 Men åhh..så fiin..

Hehe, jo Ida passar finfint på henne

Färg?

Uppfödare?

StamparPaDittHjarta
0

#30 Tack, jag kan inte annat än att hålla med, är helt förälskad i henne :) Färgen är schwarzgrannen (är inte 100 på stavningen) och hon kommer från Byggningens kaninuppfödning.