bettfel ?
Nej tänderna ser inte alls bra ut.
Det är svårt att avgöra från bilderna, men det ser ut som att kaninen har tångbett.
Usch dom ser inte nå bra ut :P Jag tycker du ska höra med en veterinär och åka in med han.
#3 jag har varit inne med han en gång tidigare då dom såg typ likadana ut men dom sa att de inte var någon fara :s

Hm, de ska inte vara såå gula heller. Vad äter han? Hur gammal är han?
Tycker också dom ser ovanligt gula ut :S Haft många olika kaniner och alla har haft ganska vita tänder ändå.
jo dom blir bara gulare å gulare verkar de som.. han äter pellets å så brukar jag ge han grönsaker men mest morötter så att hans tänder ska bli raka
Tänderna blir inte rakare av morötter. Det bästa man kan ge för nedsitning av tänder är hö, som kaniner alltid skall ha fri tillgång till.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
haha oj menade så att dom inte ska växa så snabbt de borde ju hjälpa lite :p jo hö har han hela tiden glömde bara skriva de å så har han kvistar :)
#9 Morot hjälper inte vidare värst mot det heller. Dock är grenar från olika trädslag himla bra, så det är bra att du ger honom det 
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Om han äter extremt mycker morötter kanske de missfärgar tänderna så de blir gula?
#11 Det låter rimligt.
nej de kan de inte vara för mina andra kaniner får lika mycket morötter som han och dom har helt vita tänder :s
#13: ger ni honom någon saltsten, eller någon annan frukt/grönsak enbart till honom? I såfall så kan det vara någon annan grönsak.
vad använder du för pellets?
#14 nej han gillar inte saltsten.. jag brukar ge äpplen,sallad ibland persika och hårtbröd har han fått men jag tror inte de kan va de för då hade väll dom andras tänder också sett gula ut ?
#15 jag vet inte riktigt vad de heter men jag köper de från björkis då de är den enda affären här som inte har sån där dålig mat som finns på coop å sånna ställen :s

#19 Det ser ut som om han har tångbett, håller med ovanstående att tänderna är ovanligt gula. Jag tycker att du ska rådfråga en kunnig veterinär om hans tänder. Tyvärr är veterinärers kunskapsnivå ofta låg gällande kaniner, så den veterinären som sa att det inte är någon fara med hans tänder skulle inte jag lita på. Om du bor i stockholmsområdet kan jag pm:a kontaktuppgifter på bra veterinärer. Hoppas det löser sig!
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu

Äter han hö då? En del kaniner ratar höet när det finns godare saker att välja på.
Tycker också att du borde kontakta veterinär för de ser verkligen inte bra ut.
jo han äter hö
jag ska ringa dit imorgon skulle göra de idag men jag glömde :s
Ser inget vidare ut. Kan vara tångbett som gjort att tänderna slitits fel o skadats/trasats sönder istället
Veterinär bör undersöka hela munnen/alla tänderna..

fick precis avliva min lille p.g.a bettfel och nej det där ser inte bra ut och är verkligen inte normalt :( den vetrinären har gjort ett tjänstefel tycker jag
vad t¨råkigt :( jo man tycker ju som de fast han verkar äta och må bra om de blir allt för dåligt ska jag åka till piteå där dom har mycket bättre veterinärer
Ser ut som kaninen har karies också förutom bettfel.
Usch, hoppas han inte har tandvärk!
kan kaniner ha de ?
Ja varför inte, hundar har ju tansdten….
Nä jag vet inte, men det ser ju verkligen konstigt ut.
ja jag får ju se hur de blir med han
Tandinfektion kanske, kaniner har stark emalj på utsidan av tänderna, men inte på tändernas insida..
hur får man bort de ?