Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 4760 ggr
[Wera]
0

OT - Puppies

Igår kväll mellan 20.30 och 22.10 föddes fyra valpar hemma hos mig :) Två nakna hanar, en långhårig hane och en långhårig tik.

Valp 1. Vit och svart - (naken, dock mer päls än valp 3)
Valp 2. Brun med vita tassar & vitt bröst - (långhårig tik).
Valp 3. Brun med tre vita tassar & vitt bröst - (naken)
Valp 4. Mörkbrun med inslag av svart och med vitt bröst, vit hals, vita tassar & vit strimma i pannan - (långhårig hane). Den här valpen föddes missbildad och saknar ena frambenet.

De är blandras med shih-tzu, chinese crested och malteser.

Kristall
0

Nej vad söta :D

Tänker ni spara den missbildade valpen eller är det för stor skada? Vet inte hur det är med hundar riktigt, intressant att höra :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Wera]
0

#1 Jag tror den kommer lära sig och kunna leva med det ganska bra eftersom han aldrig haft 4 ben så vet han ju inte "bättre" och det är ju inte så att han vart skadad och haft en operation så heller :P Men vi ska inte behålla den då det är en hane och våran hane här hemma (fadern) tycker inte om andra hanar.

Men min kompis ska antagligen köpa honom!

Emmsann
0

Åh så fina vovvsingar! Det är annat än små ynkliga kaninungar ;-) Roligt att hanen med tre ben får en chans i livet också, det är det nog inte många som skulle göra för sin vovvsevalp tyvärr :-/

//Emma

[ninnakm]
0

Gud vad söta!:)

hjartelyckanskaniner
0

En lite dum fråga, men hur gör ni när ni ska rasta hundarna? Får mamman följa med då? Hon måste ju oxå rastas. Men då är ju valparna helt själva. Klarar de sig utan mamman? Eller hon måste vara hos de 24/7?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Wera]
0

#3 Nej det är faktiskt ganska synd för det finns en del hundar som får lov att amputera bort ett ben och ändå klarar sig fint :) Men vi ringde veterinären idag och han sa att den kan klara sig men det är bara att avvakta och se för det kan finnas andra problem som man upptäcker när den börjar växa. Många avlivar ju dom och många missbildade klarar sig inte under förlossningen heller.

#5 Nej hon måste inte vara med dom 24/7 men vår tik är det för hon kan verkligen inte vara ifrån dom speciellt inte då dom börjar gnälla då blir hon jätte orolig och ska tillbaka till valplådan :) Men vi går ut med henne korta stunder ibland så hon får göra behoven.

hjartelyckanskaniner
0

#6 Ja, det jag tänkte. Annars har ni ju helt plötsligt fått ännu en hund som

inte är rumsren. 4 valpar och en mor.

Men då stannar väll någon av er hemma så att valpar inte är ensamma hemma?:)

min kompis har CKCS-kennel men har aldrig sett valparna innan de är 3v gammla. Utsöta är de! Man vill bara ta med sig en hem:P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

[Wera]
0

#7 Min syster är hemma från skolan istället och sen är det lov så då är vi ändå hemma ^^,

Workingdog
0

Guud så söta :) hade själv valpar för ett år sedan :) Söta med guud så mycket tid det tar. Och ju äldre dom blir ju jobbigare blir dom ;) Haha små monster som kutar omkring :=)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Wera]
0

#9 Usch säg inte så haha! Sov dåligt natt bara för dom bara gnällde och pep så fort Pipa (mamman) rörde sig xD

Workingdog
0

#10 haha då ska du bara vänta, jag sov i samma rum som dom i 2 veckor.. dom 2 första sen flyttade dom ut i köket. Men man sov inte mycket dom nätterna kan jag säga :) Haha men man gråter när dom flyttar, iaf jag :p

/Mvh Jennifer

[Wera]
0

#11 Dom sover i köket redan haha, men bor i en etta så vårt rum är alldeles intill köket och det är ingen dörr för xD

Fridaaaa
0

Så söt.

Men en sak som jag har funderat på, varför korsa nakenhund med långhårig? Ser ingen mening med det.

Grattis till valpisarna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Workingdog
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 okej ja då är det ju lite annat :p bor i en trea :P Men guud när alla flyttade :( vi skulle behållt en tik men det blev självklart bara 5 hanar xD haha och en fick vi ha kvar en månad extra då han hade blåsljud och han skulle ombesiktas

hela våran valphög några dagar gamla :)

/Mvh Jennifer

[Wera]
0

#14 Naw, vad stor! I jämförelse med våra :) Vad är det för ras?

Workingdog
0

#15 haha ja dom var stora :) Mamman är Cavalier/Cocker och pappan Pudel/Powderpuff :) Haha ser lite ut som att "tvillingarna" är samma hund fast med en spegel emellan xD

/Mvh Jennifer

[Wera]
0

#13 Varför inte? :) Vår hane är chinese crested/shih-tzu så vi trodde att det inte skulle komma någon naken för han har anlaget för långhår, naken är ju inte dominant men det kom 50% naken (vart paff för förväntade mig bara långhår, kanske en naken om man hade "tur") dessutom vill jag ha variation och ha både naken och långhår, tycker om båda.

Vi har redan 2-3 intresserade vänner som antagligen kommer köpa dom, så det är bara en kvar.

[Wera]
0

Uppdaterar med lite bilder!

Från vänster: Pakk, Junior, Cleo & Torkel.

Cleo & Torkel.

[Wera]
0

Minstingen Torkel.

[Wera]
0

Junior och Pakk.

[Wera]
0

Mamma med valpar :)

Kassy
0

Naw, villka söta ;D

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com