Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1943 ggr
KaninPiggelin
0

Ducha

Är det någon här på kif som brukar ducha sin kanin? Är det bra att göra det eller varför gör ni det i så fall? Tungan ute

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

[ninnakm]
0

Jag duchar inte mina kaniner. Det är inte bra, dom har något i pälsen, som är viktigt för dom när det är kallt, kommer inte i håg vad det va, det försvinner när man duchar dom;)

KaninPiggelin
0

Oki ;) tack, det är bra å veta ;)

louise-ariel
0

Jag tror bara det är bra att duscha om dom har löss och mjäll med ettt specielt schampoo annars ska man nog inte göra det.=P

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

KaninPiggelin
0

:P

malinroth
0

Tvättade en av mina förra kaniner Stitch en gång, har för mig att nån kissat massa på henne.. hon stank iaf. Tvättade bara i vasken i köket, hon var innekanin. Blir dom extremt skitiga så de inte kan få bort det själv tycker jag man kan tvätta bort det, fast inte en utekanin då det är kallt ute förstås då kan dom få vara skitiga. Ibland händer det att man får tvätta rumpan på en kanin om den vart dålig i magen och så men oftast behövs det inte.

KaninPiggelin
0

;)

[ninnakm]
0

#5 Precise, jag tror inte det är så bra om man tvättar hela kaninen, utan bara där det behövs, om den har bajs i rumpan, då kan  man ju ta lite varmt vatten;)

KaninPiggelin
0

Jag har sett att det finns specielt kaninschampoo, hihi ^

malinroth
0

jag tror jag tog lite såpa för att få bort lite lukt med, naturligt och skonsamt och det gick bra. Men det beror ju på situationen om amn behöver nåt eller inte.

annaforsgren
0

Man bör inte blöta ner kaniner om de inte är väldigt smutsiga. Kaniner blir lätt förkylda om de är blöta och det är dragit. Har man utekanin när det är kallt som nu så bör man absolut inte blöta ner, det blir jättevarmt inne när man ska hårtorka, sen ska de ut i kylan igen och då blir det så stora värmeskillnader.

De flesta kaniner gillar inte heller att bli blöta, och pälsen blir inte så rolig efteråt heller;)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KaninPiggelin
0

Okej, tack :)

flicaann
0

På sommaren brukar jag bada mina kaniner.

När det är Ca  20/30 grader.

Dom är utekaninerFlört

KaninPiggelin
0

Det är alltid lite skönt på sommaren med en duch ^^