vill inte äte pellets
förra veckan tog min kaninmat slut och på affären fanns de inte heller något pellets så jag fick ge mina kaniner grönsaker och självklar hö men nu vill dom bara ha grönsaker och äter in alls pellets. Min bj är bara 5 månader snart och jag vill ju att hon ska växa tror ni att hon gör de fast hon bara får grönsaker ? eller finns de något jag kan göra så hon börjar äta pellets igen ?

Kaniner behöver inte pellets egentligen och äter de mycket hö och grönsaker så klarar de sig jättebra. ca 80-90% av deras kost ska bestå av hö.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
jo de vet jag men eftersom min jätte bara är 5 månader å växer fortfarande behöver inte hon pellets då eller växer hon fast hon bara får grönsaker och hö ?

Jag tror inte att hon skulle behöva det, men om du vill träna henne att äta pellets kan du blanda ner hackade grönsaker, mosad banan eller äpple i pelletsen så kommer hon nog tycka att det blir godare. Man brukar rekomendera att ge fri tillgång på pellets tills de är ca ett halvår, men vissa äter för mycket pellets så det är olika.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
okej