Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1977 ggr
Johanneaflyger
0

Theodor hoppar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min lilla kanin Theodor hoppar hemmagjord rak lätt bana :)
Det jag vill veta är om ni tror han har någon chans i tävling? (mini/lätt) :)

Han har idag bara hoppat i ungefär 1 månad.

(om det inte funkar så gå in på http://www.youtube.com/watch?v=xApXT36Afx4 )

Johanneaflyger
0

Haha, ojsan vilken musik, visste inte riktigt vilken jag tog (a' :)

Pylva
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tyckte att han såg jätte duktig ut.

Men det är alltid en hel annan sak att tävla på bortaplan än att bara träna hemma.
Man måste liksom "bygga upp tävlingsnerverna" ^^

Så jag kan inte säga dig hur det skulle gå för honom på tävling, men det jag sett ser positivt ut :) So go for it!
Men man ska inte ge upp dom första gångerna, fastän kaninen bara gör allt annat än att hoppa.
Det har jag lärt mig av egen erfarenhet. Min lilla Nisse var inte alls sugen på att hoppa från början direkt, nu går det super på tävlingarna och pinnarna rullar in för honom!

Mvh Ylva Persson, Pajaritos Hoppkaniner

gaabriellaaa
0

duktig! Alla kaniner kan hoppa, bara dom vill, så visst har han chans på tävling ;)

[Kaninlycka]
0

Shit vad söt han är! Ser ut att gilla hoppningen. Glad

[TheoA]
0

Haha.. jag heter Theodor :)

eamy
0

åh han var ju duktig :)

som #2 säger det är hur kaninen är på tävling sen som kan av göra men du dör ju inte av att pröva ;)

men om jag tex ska träna min kanin måste jag göra det någonannanstans än hemma då min kanin absolut inte hoppar hemma :(

men det är bara att pröva dig fram :D

[h-malm]
0

Det tror jag verkligen men som sagt, kaniner kan bete sig helt annorlunda på tävlingsbanan (som min hane XD)

Paulinaborg
0

Tycker du ska testa :)

[vretenskaniner]
0

Tycker du ska testa! Börja med mini :)

Johanneaflyger
0

Tack för alla svar! Han älskar verkligen att hoppa! Ska ha en "Mini-hopptävling" hemma hos min kompis någon gång :) Men har testat lite överallt, han hoppar i princip lika överallt jag testat :)
Kul att ni ser det posetivt!

#2, Gud vilken sötnos! Kyss

louise-ariel
0

Tänk på att det är 2 meter mellan varje hinder på tävling så du får lära han att det är långt i mellan hindrerna.

M.v.h. Louise

Medarbetare på Scrapbooking.ifokus!

www.stormenskaniner.se

www.lollotherunner.blogg.se

Fridaaaa
0

Ser bra ut, men tänkt på att inte ta det för snabbt, eller hoppa för ofta! Bättre att ta lite i taget och inte träna hoppning mer än max 2ggr i veckan.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[h-malm]
0

Ja som 11 säger, träna med långt mellanrum! Jag hade ingen aning om att det var så lång mellan rum på tävlingar så nu tränar jag på att dom ska springa mellan, hindrena är inga problem ;)

annaforsgren
0

Träna gärna när du har andra som kollar på eller som gör lite ljud i bakgrunden när du hoppar, för så är det ofta på tävlingar. :)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Johanneaflyger
0

#11, Det ska jag börja med! Jag visste inte riktigt hur långt det var emellan, men ska börja träna med 2 meter nu :) Tack!

#12, Jag hoppar inte så mkt med honom nu :) Ska även bort på höstlovet så hade tänk hoppa med honom imorn :)

#13, det måste jag nog också börja med ;) Han hatar publik har jag märkt, varje gång det är fler än 1 som kolla på så blir han stressig & river, ska försöka träna bort det :)

Tack för alla svar & tips? allihopa!