Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2906 ggr
JosefineGidlund
0

Min kanin bits!

Jag har ett problem med min 4åriga kanin. Han bits ibland. Det är inte så att han nyper, utan han liksom flyger på en. Jag som håller på med honom mest biter han inte. Men en som sköter om honom då jag är borta bilter han.. Kan det vara för att han är rädd? Han bits inte ofta, kanske en gång i halv året. Han är okastrerad

KaninPiggelin
0

En av mina kaniner bet mig och på saker förut, sen gav jag henne gnagleksaker t ex, och varje gång som hon försökte bita mig så sa jag stränkt NEJ och knäppte henne lite på nosen. Och nu bits hon inte alls mycket längre :)

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

LucyLove
0

Om han bara biter "kaninpassaren" kan det vara att h*n hanterar kaninen annorlundare än dig. Kanske felaktig hantering?

JosefineGidlund
0

Han biter även min lillebror ibland.. Men han får inte hålla i honom längre. Kan det inte vara för att han är osäker? Jag har testa att säga NEJ o nypa honom lite på nosen, men har fortsätter i alla fall. Vi har ringt till vertrinär o de säger att det inte är någon mening att kastrera honom eftersom att det är ett invant beteende. Han är ju ändå några år..

JosefineGidlund
0

Han biter även min lillebror ibland.. Men han får inte hålla i honom längre. Kan det inte vara för att han är osäker? Jag har testa att säga NEJ o nypa honom lite på nosen, men har fortsätter i alla fall. Vi har ringt till vertrinär o de säger att det inte är någon mening att kastrera honom eftersom att det är ett invant beteende. Han är ju ändå några år..

[Kaninlycka]
0

Knäppa eller nypa i nosen är inget jag skulle rekommendera. Tänk om det handlar om osäkerhet från hans sida alternativt att han säger till när han fått nog… Tror knappast han blir tryggare eller uppskattar gosstunderna mer om de avslutas med smärta.

Han tycker nog helt enkelt bäst om dig. Glad

KaninPiggelin
0

Jag knäppe min kanin bara på nosen för att hennes sett att sa sig förbi mig i tex rasthagen var att bita mig så jag gjorde bara det för att hon skulle få mer respekt för mig och att hon visste vem som bestämde Flört + att hon är den kaninen som är gosigast av alla mina tre :P

/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård

♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥

JosefineGidlund
0

okej.. men han liksom flyger på en… han har dock aldrig gjort det på mig.. men på tex min mamma som sköter honom varannan vecka

JosefineGidlund
0

okej.. men han liksom flyger på en… han har dock aldrig gjort det på mig.. men på tex min mamma som sköter honom varannan vecka

JosefineGidlund
0