Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 2371 ggr
lukasfelix
0

Underlag i buren

Har för närvarande kutterspån i buren, min kanin får dock avskavd päls på baktassarna utav det. Han går på låda så jag undrar vad man kan ha för något i resten av buren istället för spån, som är mer skonsamt och mjukt för tassarna? :) Är en fleecefilt bra eller blir det för tunt?

coelho
0

jag har en dörr matta köpt på city gross till mina fungerar jätte bra och det är bara till att skaka av mattan om det kommer spån eller liknande på den. Har haft  något liknade fleecefilt till mina innan men tycker inte det fungerade så bra, utan trivs bättre med mattor.

Tänk på bara att det är bra om mattan/orna går att tvätta om det skulle ske en olycka :)

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

MoaLarsson
0

Jag tror att det är bättre med en stor dörrmatta. Troligtvis kommer fleecefilten bli skitig lätt & kaninen kommer nog bita och hålla på och buffa. Dessutom tror jag att dörrmattor håller sig på plats bättre.

[PinguLikesMusic]
0

Halm! De är naturligt, ätbart för kaninen och mjukt och bra :)

Rozza
0

hade dörrmatta i buren när jag hade min första kanin som gick på låda. hadde en liknade matta som den här http://www.rusta.se/dorrmatta_flata_50x80_cm_p45401529.html

Lätt att bara ta i badkaret om olyckan skulle vara framme.

[Kaninlycka]
0

Jag har konstgräsmatta (svart) till mina frigående innekaniner. Superbra eftersom det finns med noppor på baksidan så de ligger bra plus att det är lätt att hålla rent.

Man kan klippa till precis rätt storlek också. Glad

Rozza
0

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70047607

det här är den mattan jag köpte till min funkade super :)

lukasfelix
0

Tack för tipsen!

Hm den mattan verkar inte så mjuk, ungefär liknande som spånet om inte hårdare?

Rozza
0

#7 Jag hade den till min dvärgvädur som var normal pälsad utan problem. Vanligt viss brukar det inte vara så hårt med spån att kaninen gör illa sig undrar vilket spån du använder :S

lukasfelix
0

Har hört många som har kaniner som skvar pälsen på "hälarna" på baktassarna :) Köper spån på bal från granngården

Rozza
0

Vet ju inte hur den är :S har turen att få spån som är lokalt producerad från en såg då är de spånet så fint att det blir som sand och luktar otroligt gott. Men ändå borde väl inte granngården spån vara så hårt :S.

Nana88
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har torvmix från granngården (torv och spån). Bara torv blir så mörkt..
Torvmix funkar super :)

+  att jag har halm & hö över

Mina bor ute & har en toalåda i buren

lukasfelix
0

Det är vanligt kutterspån…
Jaha du använder sågspån? Skulle inte vilja använda det som strö dock, känns inte så bra för lungorna eftersom det är lätt att andas in och inte skönt för kaninen om den får det i ögonen

[Kaninlycka]
0

Ett alternativ om du vill ha fleece men lite tjockare och mysigare är om du köper en fleecebädd för hund. Brukar finnas platta bäddar på Rusta har jag sett.