Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1164 ggr
Workingdog
0

2 frågor

Orkade inte gör 2 inlägg så jag ställer frågorna i samma :P

1. Jag har innekaniner, snön har precis kommit här ( igår ). Tänkte att kaninerna ska få komma ut och se vad dom tycker :) Hur länge kan man vara ute med dom? jag går med dom i sele :) Vet inte så mycket om det då jag inte haft kanin på vintern som har varit innekanin (a)

2. Finns det någon bra kattsand i rimligt pris som är bra och tar bort lukten lite? Har för tillfället toalätt men det börjar lukta i lådorna nästan på en gång.. :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Wera]
0

Mja man bör väl inte ha inomhuskaniner ute för länge, iaf. inte när det är mot noll eller minusgrader (snö) - Men en kvart i sele har jag hört, sen om de är i Hage bör de väl ha en låda att hoppa upp på så de inte hela tiden behöver sitta i snön då kan de nog vara ute lite längre. Om det är sol kan de vara ute en timme tycker jag. Men det är väl bara testa på och se hur de reagerar och om de blir förkylda.

Dålig på "kattsand" men remiss (?) har jag hört talas om…

Workingdog
0

"1 ja i hagen har dom alltid saker att hoppa upp på då :) Och när jag går i sele så går jag runt där det är gräs och berg. Och på berget brukar det inte vara någon snö ibland så dom kan ju välja :) men ska självklart inte vara ute för länge och som du säger så märker man ju, men vill höra lite vad andra tycker är maxtiden :) Och det är plusgrader än så länge och snön håller på att försvinna sakta nu xD

Okej, får kolla upp den och se :)

/Mvh Jennifer

[Becca-]
0

Använder Remiss, ett bra kattströ som tar bort den värsta lukten, och suger upp rikigt bra.
Är även komposterbart och miljövänligt. Finns att köpa på Granngården i storlek som "kattsand"-påse och lite större. Har för mig att det var rätt billigt oxå? Så det kan jag varmt rekommendera.

[Wera]
0

#2 Om det är plusgrader tycker jag inte att det ska vara några problem att ha ut dom åtminstone en timme! Speciellt inte när det är sol ;) Sen när det är riktig vinter med minusgrader, typ -10/-15 (iaf. här uppe hos mig) så kanske man inte bör vara ute med dom mer än 10 minuter - en kvart. Anser jag.

Workingdog
0

#3 okej då får vi testa det :)

#4 jo här blir det tyvär också så kallt :( Men då får dom väl bara ut och skutta av sig och sen in igen :) Dom får ju hopptränas och annan aktiviet inne så :D

/Mvh Jennifer