Kalla öron
Igår när jag rengjorde åt Betty så gosade jag ju förståss med henne ett tag. Så kände jag på hennes öron och dom var jättekalla. Ska det vara så? Eller är det någonting annat?
Bor hon ute?
#1 ja ;D
De är normalt, om du vet hur en rysstecknad kanin ser ut så blir de så för att kaniner helt enkelt är kallare vid nos, öron, fötter och svans :)
Det är också där kaninen tar skada om det blir jätte, jätte kalt ute. Det kan gå så långt att det blir frys skador men oroa dig inte har du bara gått om halm i buren så värmer det rätt bra.
Mina kaniner som är väldigt känsliga dom har tunna öron(dvärghare) tog skada när det blev kallare en - 30grader och fick frys skador på öronen. Har tyvärr sätt mycket värre i mildare grader dock fans det inget varm för kaninerna att burra in sig i det läget. Säger bara LU Nyköping det var gått om ner kylda och skadade kaniner. Efter det vet man hur noga det är med att kaninen har gått om värme. Själv ska jag snart ta in alla till ett stall där jag hyrt box för och slippa mer skador som i vintras.
#3 Okej ;)
#4 ojdå…Ja jag har hö i botten istället ;)
#5 det funkar nog det med ;).