Djurdåd - var?
Efter att det börjar tona fram mer och mer nyheter om djur som misshandlas och rövas bort så börjar jag bli otroligt orolig.
Jag vill inte behöva sätta upp en militäranordning för att människor är så otroligt skamlösa att de ens kan tänka tanken till att göra liknande!
Så nu ställer jag frågan, var har det hänt saker relaterat till djur?
Djurmishandel, bortförda djur och liknande, var har detta hänt i vårt avlånga land?
Och om ni vet, hur ofta har något inträffat?
Jag själv bor i Jämtland och har aldrig hört något där, men världen är liten ibland så det kan lika gärna ha hänt något.
Skriv allt ni vet, vad som hänt, var det hände, när och hur ofta det hänt på den orten/landskapet.
Detta kan vara ett bra sätt för de mest utsatta områdena att säkra sina djur ytterligare ett steg, så är ärliga nu och tänk igenom ordentligt.
Detta gäller alla djur. Hästar/hundar/katter/kaniner/Illrar, allt!
-.::Mvh Evve::.- Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg
Det har hänt en kidnappning/utsläppning i Smedjebacken idag (som du kanske läst).
Det är enda fallet jag hört om, eller snarare sagt varit medo om, och jag har bott där i 20 år.
i borås!
#1 Läst, hemskt!
#2 Skriv gärna vad som hände också.
Tror det hände mer än 1 gång förra året att flera kaniner i Borås blev mördade? Och nu ganska exakt 1 år senare hände det samma familj igen att deras kaniner blev mördade.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
För några dagar sedan stannade några utanför vårt hus och plockade upp vår katt Sissi! Och vi gjorde en polisanmälan och en timme senare så släppte dom av Sissi igen. Tur det iaf!
Men det vart en gubbe som kom ut och lyfte upp Sissi och sen kastade han sissi till en tant som fort sprang in i bilen och dom åkte iväg fort.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
I Orsa (Dalarna) har jag hört om ungdomar som tagit ett dagis kaniner där de plockade ur ögonen eller något sånt hemskt så nu har de lås på buren + spikat igen det ibland. :S

I Motala Östergötland jag blev av med mina. Det är Väldigt många kaniner som försvunnit här! Vågar inte ha Calle ute nu.
Min kanin hittade jag död i förgår i trädgården, endaste 8 månader gammal, buren och allt var stängd, men hon ute och död.. I Klippan, Skåne. Vet ju inte säkert att det är en männsika men jag skulle inte kunna förstå hur det hade gått till annars.
I somras försvann det några katter på porsön i luleå. Så vitt jag vet hittades bara en av alla. Och det var katter som oftast inte ens vandrade långt från hemmet, så det verkar lite skumt att så många katter försvann från samma ställe. Någon katt hade även blivit skjuten där i närheten.

Det händer då och då lite varstans. För några år sen var det nån som härjade i närheten av där jag då hade kaniner i Sthlm…
Glöm inte att skriva var det blir.
Mina kusiners utekanin blev stulen för några månader sedan. Kidnapparen gick helt enkelt in på deras uteplats och tog kaninen, och lämnade en lapp där det stod att kaniner är flockdjur och det är djurplågeri att ha dem själva, nu hade personen i fråga minsann tagit den stackars stackars kaninen till ett bättre ställe med kaninkompisar. Två av kusinerna är i äldre tonåren och tyckte mest att det var komiskt att denna djurrättsaktivist visste så lite om kaniner, men lillkusinen blev såklart ledsen.
Detta hände i Majorna, Göteborg, och jag blir fortfarande jävligt arg av att tänka på det. Nu hade Sötnos det jättebra, han led verkligen inte på något sätt, men även om någon hade haft synpunkter på hans leverne så hade de banne mig kunnat knacka på altandörren och frågat om kaninen inte skulle må bättre med sällskap, eller liknande. Man tar inte andras djur, det gör man bara inte.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det enda jag har läst är om några som tagit en kaninunge och huggit huvudet av den.. och lagt på en pensionärs gräsmatta.. ;/
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
#7 - Ah motala? shiet det är inte allt för långt bort ifrån mig.
ska sätta hänglås på varenda dörr och bomm! 
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
#13 Vart då? Kom ihåg att skriva var :)
Har mina på min balkong, andra våningen så det är ganska lugnt för mig :) Och min mamma som har kaninerna ibland bor 2 km in i skogen utan grannar, men nån är alltid hemma. Inte en chans att folk kommer upp dit o gör något haha :P
Men tycker det är läskigt att man bör ha lås på burarna! Dock måste man ju ha lås till förråd och sånt så vrf inte burar? Man får inte ha något ifred :)
#15 Hehe, min storebror klättrar i stuprännor så det kan nog hända lite, men troligen är ingen så dum att göra det =P.
Timmy (brorsan) gjorde det dock för att altandörren var på glänt och mamma hade tagit sömntablett och glömt låsa upp dörren så han var tvungen xD.
Bor även jag 5km in i skogen, dock nära grannar men här känner alla varandra och det är största delen min slökt eller bästa vänner som bor i byn så det är rätt lugnt! =)
Däremot har vi en familj som inte alls håller koll på deras hundar, dessa hundr brukade förr komma upp och jaga hästarna och försöka ta kaninerna som är på gräsmattan!
Detta slutade dock då ena hunden blev svårt skadad i benen och fick avlivas av polis och veterinär då de inte fick tag på denna familj. Detta var efter att deras två hundar stuckit (ägarna åker iväg och lämnar hundarna lös!!!) och jagar renar som går här uppe och sedan sprungit sönder benen…
En trafikant som körde på vägen (för ovanlighetens skull) fick bara in ena hunden och den andra sprang iväg med sönderrivna ben.
En tamtupp i falköping, gick i en inhägnad i en trädgård som någon öppnade och hade ihjäl tuppen
Nu har jag lås på mina burar!
Tycker ni jag ska fixa lås på mina burar? Bor på landet, men det går en motorväg och lite andra vägar en bit bort, tror man ser burarna där i från, känns ju lite läskigt att man måste ha lås på burarna! Dock tror jag inte att det går att komma in på min gård kom jag på nu;) Finns massa hundar här som har vaktinstinkter;)
#16 Usch då! Ansvarslöst av hundägarna :/
Mja finns ingen stupränna till just min balkong isf till balkongen bredvid hos grannen ;) Har dock en byggnad under balkongen (som ett slags garage) där man kan klättra upp på och sedan hoppa in i lägenheten :P Men mja tror inte folk gör det här xD Misstänksamt här i vår lilla by :P