Vilken färg tycker du?
Om man ska föda upp renrasiga lejonhuvade kaniner med stamtavla, Vilken färg? tycker du då att man ska välja?
Skulle vara kul att veta vad andra tycker!

(Jag la även in detta inlägg på Lejonkaniner.ifokus.se, hoppas det inte gör något)
Varf inte nån ovanlig färg på lejonkaniner- viltgrå viltbrun brun-otter isabella.. ? =)
#1 Ja någon ovanlig ja. Tycker det skulle vara coolt med Dalmatinerteckning. Sen vet jag inte om det "går".

jag själv älaskar chinchilla på just lejonhuvad kanin, det är visserligen ovanligt men när man väl får se dem så är det jätte kul! 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
#3 Det gör jag också, jag gillar även otter blå väldigt mycket!

Otter går i princip inte då de har kjolen där stickel håren ska vara. Chinchilla är däremot skit snyggt ;)
#5 Chinchilla är väl ganska vanligt, eller?

#6 det bror väl på vart man bor på hur pass vanligt det är. Vet en här som fött upp och dom var grymt snygga.
Annars är ju Ryssteckning på lejon ur läckert ställde en åt en kompis för ett par år sen som fick 95p sjukt snygg var han :)
Blå är en fin färg jag älskar blå på alla raser men det är så fin även viltblå är snyggt. Tror inte att det är allt för vanligt ;).
#7 får man fråga vem?
Jag föder upp chinchilla lejon :)
#8 Blå är inte så svårt värre är det med zobel blå. Men blå som blå och zobel som zobel hos domaren står dom lika även om dom är ljus eller mörk.
#9 chinchillorna hade hon köpt av Teddytassen för länge sen. Ryssen vet jag har flyttat till Östgårdens kaniner om jag inte mins helt galet. Själv bedriver hon ingen uppfödning länge. Är inte helt säker men tror dom var blå chinchilla om det är en möjlig färg ;).
#10 då är de nog henne jag köpte min första chinchilla ifrån, landverks?
#11 just det det var så hennes uppfödning hette Pauline heter hon. Känner henne ganska väl hon bor ca 2 mil från mig. Får se om hon dyker upp på utställningen i November eller om hon har lagt av helt.
#12 hon har helt lagt av, köpte hennes sista kanin vid dala expo ;) Om hon inte köpt nya förståss
#13 ja hon var ju lite så där länge nu på och lägga av men har varit kvar ett helt år extra kan man säga. kan var så att hon har någon frasse kvar då hennes mamma gillar den. men klart det hon pluggar ju och har inte så mycket tid för kaninerna.
Själv är jag väldigt förtjust i vitblåögda kaniner :)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Putt!
Nån mer som tycker Chinchilla?

Jag tycker ju att både färg och teckning kommer fram mycket finare på korthåriga kaniner…