Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 3593 ggr
[Majasmamma]
0

(K) Liten hona

Sonderar terrängen lite då vi funderar på ytterligare en hona. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu, men vill gärna kolla vad som finns! :o)

Är ute efter en hona i någon av de mindre raserna, gärna lejonhuvad men även andra raser är av intresse.

Unge eller vuxen spelar egentligen ingen roll, men min förhoppning är att det ska kunna fungera att ha den i "flock" tsm med våra andra två tjejer (iaf delvis med möjlighet att sära på dem, självklart.) Så en vuxen hona (lr kastrerad hane) som är lugn och snäll och funkar bra med andra kaniner är absolut intressant.

Bara till kel och gos! :o) Skriv gärna i tråden eller via pm. Vi bor i Strängnäs kommun, Sörmland.

Paulinaborg
0

Jag har en hona jag gärna skulle vilja sälja/låna ut på foder då jag tycker hon förtjänar mer tid än vad hon får nu.

Hon är en svart, men lite brun i pälsen, lejonhuvad kanin. Kan ej avlas på då hon föddes med underbett. Men klippte tänderna två gånger och blev sedan normalt. Så inget hon lider av. Ca 1,5 år gammal. Jättesnäll men lite rädd av sig ibland. Letar efter ett hem där hon får mycket gos och kel. Hon har bott med sin mamma hela livet. Det är mamman som bestämmer så hon är van att bli bestämd över. Hon är snäll mot andra kaniner också :)

Jonaflax
0

Jag har några svarta minirexar (se i tråden Silvers ungar (Minirex). De är korsning hermelin occ dvv (25% dvv).

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

[Majasmamma]
0

#1 Det låter absolut intressant! Har du möjlighet att maila en bild? Mail: annahagstrom@spray.se

#2 Hi, hi, nu var vi lika snabba båda två! Jag svarade precis i din tråd att jag ev var intresserad av en hona! :oD

Hagalundskaniner
0

Hej!

Har inga kaniner tillsalu just nu men kommer få nya kullar tills nästa år. Minst en kull med teddylöwen. Båda av de blivande föräldrarna är väldigt trevliga, lätthanterliga och underbart söta :)

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex
www.hagalundskaniner.weebly.com

[Majasmamma]
0

#4 Det låter bra, vet du ungefär när ni får nya kullar?

Hagalundskaniner
0

#5 Det blir till våren någon gång, vet inte exakt datum än. Om du skulle vara intresserad får du gärna kontakta mig och så skriver jag upp dig på kölistan. Det blir inget köptvång men om du står på kölistan får du första "tjing" på önskad unge :)

Mvh Linnéa

Hagalund´s kaniner - uppfödning av dvärgvädur, teddylöwen & dvärgvädur rex

Paulinaborg
0

#3 Har skickat en bild! :)

Inaarah
0

Jag har en underbar, lejonhuvad flicka på dryga 6 månader här hemma. Hon har stamtavla, men är feltecknad, dvs inte utställningsgodkänd. Japantecknad gul/svart, feltecknad och har mest gult.

Riktigt trevlig och social flicka, säljs då jag tyvärr inte har tid, ork och motivation ordentligt längre.

Hon passar super till kel - vilket hon varit till här med, men som sagt går jag nu i 8:an och jag får inte ihop tiden. Hon är älskad och högt värderad, men jag tycker att hon är värdig ett liv där hon får mer pyssel och så.

Allt ingår - dvs bur (om du vill, tyvärr kan den bli svår att transportera), selar, rosetter, mat- och vattenskålar, höhäck, toalett, stamtavla osv.

Jag bor på Orust norr om Göteborg, men ska till Eskilstuna på höstlovet (v. 44) och kan då ta med mig Chica om så önskas.
Låter det intressant? inaarah@hotmail.com eller PM här på iFokus. Glad

LinneaJohaanson
0

Jag har en hermelin tjej på drygt 4 månader!  Glad

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

[sstorm]
0

Har lejonhuvad/dvv korsning på 6 veckor som letar nya hem, finns 2 töser kvar :)

Julia-H
0

Jag har fortfarande Nejlika kvar ur växtkullen:)
Zobel blå wienertecknad^^

Med Vänliga Hälsningar // Julia
http://Juliahallberg.blo.gg - Fotografi & Tonårsliv

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

[Majasmamma]
0

#9 & #10 Ska titta förbi era hemsidor och kika! :o) Tack!

#11 Åh, har du? Hur är lilla Nejlika i temperamentet? Har du någon färsk bild på lilltjejen?

Kassy
0

Ska få en kull på Lejonhuvade Dvärgvädurar som beräknas vara leveransklara i maj i färgen vit blåögd om du är intresserad?

Pappan har stamtavla och mamman härstamb.

Ungarna får härstamningsbevis

PM:a eller mejla kazzi@live.se vid intresse ^^

Bor i Gävleborg, Hälsingland

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

kaningodis
0

Jag har holländarhonor på 6,5 månader som går med andra kaniner och de trivs med sällskapet.

Kastanjegårdens Kaniner

Julia-H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Hon är underbar:)! Det var hon och syster Näckros som var de som var mest framåt i kullen, så hon är en riktig underbaring:D! Har ingen jätte bra bild, men kan ta nya imorgon, om du är intresserad^^!

R.I.P Premiums Syskonkärlek, min Charmör, du är den vackraste ängel himlen någonsin skådat.

"Livet är som en dans på rosor, ibland trampar man snett och kliver på taggarna - men fortsätt kämpa, snart kommer du upp på blommorna igen"

Julia-H
0

Kan ju också lägga till att hon är väldigt mamma kär, så hon följer efter mamma Chanelle överallt xD

[Majasmamma]
0

#15 Underbart söt!! Maila gärna fler bilder när du har möjlighet: annahagstrom@spray.se

Julia-H
0

#15 Gör det direkt imorn när jag fotat:D!

[vretenskaniner]
0

Jag har en lejonhuvad kaninhona på 7 veckor till salu! Och en lejonhuvad dvärgvädurshona, under ett år, född i Maj iår. Jättetrevliga och snälla båda två! Finns info på hemsidan. www.dragongarden.tk

Popstar
0

Jag har ingen till salu just nu, men kommer få en kull på hoppbebisar juni 2011 :)

MVH Anna, Metallicas Hoppkanienr

helene-e
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jag har en lejonhuvad vit, blåögd hona på 9 veckor, som är hur go som helst.

Skickar med en bild på sötnosen:)

Mvh Helene www.ekfeltkids-kaniner.se

helene-e
0
[Majasmamma]
0

Hej hopp!

Vill bara tacka för alla svar på min annons, både här i tråden, via PM och mail. Jag fick mer förslag än vad jag någonsin hade kunnat drömma om att jag skulle få och det var inte lätt att bestämma sig, det vill jag lova…

Till slut föll vårt beslut på en liten rextjej från Dragongårdens som flyttar hit i början av november! Skrattande

Jag vill gärna passa på att önska er andra som letar nya hem till era små sötnosar ett stort LYCKA TILL!!!