Ute på dan
Juste..
Ska ha kaninerna i en typ friggebod i vinter när det blir kallt , men mamma vill att dom ska flytta in dit nu , och jag vill att dom ska sova där på natten och vara ute i sin ute bur på dagen..?
Funkar det ?
Har dock inte buren på ben utan på marken så dom kan springa runt , Och friggeboden är itne uppvärmd utan är typ 5 grader varmare än ute..
Snön har inte kommit till oss en !!!
Mvh Liinn & Candy o Chanel 
Någon som vet ? :)
Ja om kaninen har något slags skydd i hagen ute så skulle man kunna ha det (ex. en bit tak på hagen så det inte regnar in) :) Eler också har du dom ute bara då det är bra väder :P
Varför skulle det inte funka? ;)
Eftersom det inte skiljer särskilt mycket i temperatur kan det funka att kaninerna är i uteburen på dagen.
Dock bör det finnas något i buren som är upphöjt från marken, utifall de inte vill vara i snön jämt.
Har ett stort hus som sitter i hop med uteburen som är undertak…
För det är vind tätt och ganska stort och mkt haalm , så det blir varmt.
#3 När snön kommer ska dom få vara där inne :) Eller så ska vi köpa en större bur som är upphöjd från marken :D
Tack för svaren :D
Så ni säger att jag kan ta in dom på kvällarna och ut dom på dagarna när det är fint väder ?:D
Man ska kanske ha en lampa där inne på nätterna ? Så detr inte blir så mörkt.. ?
Jag tror inte du behöver lampa för kaninernas skull iaf, jag har mina kaniner i carporten och där är det en lampa som tänds är man går ut. Men har inte kaniner mörkerseende? :)
#6 Okej ;) Menar för det blir mörkt fort här :p och ännu mörkare där inne …
Men tror du det hade funkat och ha domdär inne ?`Det är ju spö regn här och typ 6 + och där inne är det väl typ 10 grader kanske ? Och sätter ut dom imorgon om det är fint väder :D
#7 Ja jag tror inte det är några som helst problem! Och du märker ifall kaninerna blir lite snuviga. Lampa behövs egentligen inte - tvivlar på att folk har lampa åt sina ute kaniner under vinterhalvåret för att det är mörkt mesta tiden. Men om det är dåligt med ljus där inne kan man väl ha någon lampa en stund och sedan släcka över natten.
#8 Tack för svaren <3 :) Inatt får dom sova i buren :D
Mamma verkar gilla det :p
Kanske ska sätta in en svag lampa så dom kanse har i ett hörn i friggeboden..