Han blev en hon ..
_Köpte en liten DVV igår , dagen efter skulle vi testa hur han fungerade med våran hona - Dom puttade på varandra och fräste lite lätt när honan närmade sig hans hus.
Så vi testade med våran ena hane och han sniffade och tog
det lugnt. Kollade på könet och sökte på lite "Köns bestämnings bilder" och beslöt oss för att åka in till Djuraffären och kolla.
Och det är en hona - ingen hane ! Alltid lika roligt ;o_
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
Flyttade tråden till allmänt då OT-gruppen är till för sådant som inte har med kaniner alls att göra.
var kaninen köpt i en djuraffär?
de har inte så mkt kunskaper så det brukar vara att man får med sig hem en kanin med "fel" kön.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
#2 man kan inte bara beskylla djuraffärer, vet uppfödare som med sett fel. Vissa kaniner är helt eneklt svårare att se skillnad på än andra :)
Synd för dej TS att det blev så…
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 jag fråga om den var från en djuraffär pga att ts skrev det.
kaninaffärer enligt mig har inte den kunskapen att se skillnaden. Min ena uppfödare hade svårt att se om min hane var en flicka eller en pojke ^^ men det var en han och då blev de min lilla Snow White<3
ja det är synd att det blir fel med könen ibland men man får tänka på att det är samma härliga kanin =)
#4 Ja det är ju det oavsett kön :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja om han givit mig fel kanin hade jag ALDRIG lämnat tillbaks han/hon.
Jag blir förälskad i mina kaniner direkt och skulle aldrig klara av att ge tilbaks henne/honom. Jag skulle gråta ihjäl och få ångest ;/
Med vänliga hälsningar
Patricia ♥
#2 och #4 Mm, kan bara instämma. Djuraffärer har mkt mkt dålig kunskap, bevisligen även så i detta fall tyvärr. Helt klart generellt.
Kan säga att det är jag som är den s.k. "uppfödaren" som det talas om i detta inlägget som köparen trodde eller tog för givet att jag sett fel. Hm. Jaja, detta var iaf mkt underhållande på en skala kan jag säga. =)
Jag behövde aldrig tveka så desto mer intressant att följa detta, var nämligen 100x100x100% säker på att det var hane hela tiden, medan grizzly och andra hade lite svårare och såg helt galet… Så slutet gott allting gott. Har nu fått mail från hon som köpte och det var en hane hela tiden är nu konstaterat från ytterligare en van källa… Så kan det gå!
Alltid lika roligt! =) Nån som vill gå en kurs?
Ändå kuligare är denna, förra säsongen hade jag en familj som var här o tittade och ville ha två kaniner, två små systrar ville dom ha. Men när jag sa priset 300kr/st så backade dom (det var ändå billigare förra säsongen och det är rätt mkt pengar för ett djur va?!? =) När jag sen fick mail två månader senare av dem så hade de köpt vad de trodde var två honor ifrån en oseriös mindre uppfödare som visade sig var en hane och en hona. Nu behövde de snabbt köpa en till bur. Oj, det blev kanske lite dyrare i slutändan då än 300…
Jätteskönt, helgonis att det löste sig.
Liljedals kaniner - kaninverkstad / tillverkning
Haha ja så kan det gå när man inte vill köpa en kanin för den summan, 300kr är ingenting för en kanin.
mina gick på 900kr/styck.
inte gnällde jag inte, sen kollade jag på könen när jag hämtade dom och de stämde =)
vad menar du med kurs? ^^