Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 6957 ggr
MajaL
1

Din drömbur

Hur ser din drömbur ut, eller hur ser ditt drömhem för din kanin ut? Glad

Intressant att höra.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Wera]
0

Nu har inte jag så jätte stort intresse att ha jätte många kaniner! Men om jag hade skulle jag vilja ha ett "stall" med flera likadana burar i olika storlekar + några utomhusburar och massa stora hagar. Lite som hur Kolatorpets kaniner har. hur snyggt som helst!

Om jag bara hade några få kaniner som jag har nu (1-3 kaniner) skulle jag vilja ha ungefär en sådan här bur. hehe (A)

Eidesdotter
0

Frigående innekanin, så som jag har det nu, men med en egen kaninlucka ut till en rejäl kaningård med nedgrävt stängsel samt nättak, hus, cementrör, stubbar, sand och gräs.Glad Det vore nåt att drömma om här på 3:e våningen mitt i stan…Tungan ute

emms
1

#2 Det borde i alla fall bli en lång ramp ;D

Emma

Eidesdotter
0

#3 Ha ha, ja eller hur?Skrattande

Inte så poppis hos gatukontoret om jag bryter upp asfalten på trottoaren nedanför och gräver ner nät och grejor heller.Tungan ute Dessutom har min kanin lite höjdskräck…!Obestämd

candycandye
0

Om jag fick göra så som jag vill, skulle jag göra om vardagsrummet till l ett kaninrum:)Försökte övertala min man till det när vi köpte Mio men han tyckte inte som jag:P

Jag har massa planer om jag någon gång skulle få göra min dröm "utrymme".
Ser framför mig hur fint det hade blivigt, med grenar, löv, mjuka mattor som underlag, även en stor låda med sand . Kartonger i olika storlekar med massa hål och gömmor. Skulle vilja sätta ihop flera tunnlar till en jättelång med hål i. Och sen kanske någon hängmatta att vila sig. Ha lite stenar och sen hade jag velat lägga till någon stor stam (stock) med hål i, lerkrukor i olika storlekar som går att krypa in i.. Oj det blev en del, skulle vara ett dröm projekt att få inreda ett sådant rum!

Än så länge är detta blott en dröm då vi bor i en stor tvåa och min pojkvän tycker redan att kaninen har mer än halva lägenheten:P

Sashhi
0

Boxaktiga burar i ett mysigt stall där varje kanin har mycket yta.

Not your mom, not your milk.

malinroth
0

Lösgående i hela hemmet hade jag tyckt var optimalt :) Med ett eget utrymme på kanske en kvadratmeter till kaninen med strö hö och grenar toa och sånt :) Tyvärr kan jag inte ha Knut inne alls då min sambo är allergisk men flyttar vi till hus så ska han nog få en lekstuga eller liknande att bo i :)

Zvintos
0

Min dröm är att ha lika fin kaningård som tazzlandet har.
Stora, rymliga och fräscha burar, samt välorganiserat.

LinneaJohaanson
0

Otroligt fin!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Noa-Nisse
0

mitt drömutrymme är så stort att man kan ha två okastrerade hanar tillsammans utan att de bråkar (;

alltså en STOOR inhängnad, men en bodel där man själv kan gå in och pyssla med kaninerna.

Medarbetare på Hundar.ifokus

MajaL
0

#8 Vad roligt att se! En kaninsida jag missat totalt! :)

Lite så jag har det nu, fasst betydligt mindre skala.

#10 Härlig dröm. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

alwiz
0

Om jag skaffar fler kaniner vill jag ha en 4/6-fackare med stora, ljusa och rymliga fack!

Om jag bara har dom 2 (som jag har just nu) så är jag väldigt nöjd med burarna jag har ;)

hjartelyckanskaniner
0

Mitt dröm kaninhus är som det huset som var med i ''Kanin Uppfödaren'' Vet inte vad uppfödningen heter. Var ett enormt stall som var ljust och man kunde nog vara flera personer i stallet samtidigt utan att det blev trångt.

10-15 enorma burar så alla kaninerna bara kunde skutta och göra glädjeskutt utan att de nuddar taket eller någon vägg.

Golvet i stallet är av klinkers med mönster av kaninrasen som jag föder upp.

Har tyvärr ingen bild på hur huset ser ut som jag menar, men ni som har ''Kanin Uppfödaren'' vet hur det ser ut.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

MajaL
0

Men gud så tokigt, har ju glömt min egen. =P

Jo, jag ska i framtiden ha ett slags kanin-stall.

Kaninernna på "bottenplan" (ska ha kaninboxar i två vånings-form) ska ha en utegård var, anknuten till en egen stor box inne. Utegården ska vara typ som en hundgård, det ska gå att gräva i marken, men vara nedgräft golv av starkt material, och tak så klart, sedan ska det vara skydd ca 1m  från marken, så djur utifrån inte kan skrämma de i utegården.

Tanken är att kaninerna själva ska kunna välja om de vill lägga ungarna ute i en håla, på naturligt vis, eller om de föredrar reden, som de har inne i burarna idag.

Sedan ska det finnas i alla fall minst en gräsklädd rastgård inne. Men jordgolv, men också med skydd längre ner i marken.

Samtliga boxar ska vara stora, och en bra bi över jordbruksverkets regler för hållning stora kaniner.

Detta är verkligen min dröm, och alla pengar kaninerna tjänar på sina ungar och som de inte behöver till mat, går oavkortat till "insamlingen" för att kunna förverkliga drömmen. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[BonnieL]
0

Min dröm skulle nog vara en slags grind som ledde in till kaningården. Där skulle det finnas jättestora fackburar, över godkända måtten för jättekaniner. Och varsin jättestor hundgård till alla kaninerna.

[ninnakm]
0

Min dröm är ett kaninstall. Med jätte stora burfack, diskbänk, höskulle på vinden, sen massa stora rymsäkra kaninhagar!:D

[Emma--]
0

Min dröm är väl att ha ett stall där kaninerna kan bo i stallboxar. Samt att göra det mer säkert förstås så inte rovdjur ska ta sig in. Och då skulle även kaninerna få motionera inne i stallet.

Men det skulle vara underbart att kunna ha kaninerna så. Det och hagar utomhus förstås.

[Kaninlycka]
0

Jag har redan drömboendet till mina kaniner och det inkluderar ingen bur alls. Glad

Frigående i hela hemmet och ett rum (walk-in-closet) som är bara kaninernas utrymme. Till nästa sommar ska vi bygga stor rasthage modell kattgård i trädgården där de ska få vara ute och skutta på dagarna när vi är hemma. Tänker mig att dörren till uteplatsen kommer stå öppen så kaninerna kan välja själva om de vill vara ute eller inne.

lukasfelix
0

Jag vill ha mina kaniner i åretomboende i jättestora rastgårdar där de kan leva så naturligt som möjligt.
Skulle aldrig ha mina kaniner i facksystem.

[h-malm]
0

Det skulle va som ett stort stall där jag får bestämma hur allt ska se ut. Stora burar, skötarbänk och liksom hemtrevligt och ja, precis som jag vill ha det;) Men jag vet inte riktigt hur själva drömmburen skulle se ut, det får jag tänka lite mer på .) Och juste hoppbana ska få plats inne i stallet också, och mycket kaniner! :D