Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1752 ggr
Lole
0

Sjuk?? :S

HEJ!

En av mina kaniner har börjat äta dåligt, och fälla ofantligt mycket!!

Idag när jag kom ut kunde jag ta tuss efter tuss och högen blev nästan lika stor som han själv! På de ställen som jag har tagit bort de lösa tussarna är det bara teckhåren kvar, och man kan precis känna skelettet och sånt.. Han är lejonhuvad och i vanliga fall har han en så tjock päls att man inte kan känna intill huden eller skelettet! Han kommer ju frysa nu också…

Är lite orolig för om han kan vara sjuk. Han har som sagt ätigt dåligt nu i några dagar och betet sig lite lite annorlunda, om jag inte inbillar mig?

Är i alla fall orolig för honom, kan han vara sjuk och i så fall vad för sjukdom?? Vad tror ni? Vi har inga vildkaniner i området osv.

Ska ringa veterinären men nu är det ju helg och sånt, får vänta tills på måndag :/

Jaqline
0

Hur gammal är han? Är han under ett år kan det vara tonåren och att han fäller för första gången osv. Vart bor du? Vissa djursjukhus har ju öppet över helgen.

Lole
0

Nej, han är äldre runt 5 år. Men vi har haft honom i ungefär 1 år nu så jag vet inte hur mycket han fäller i vanliga fall heller.

Om detta är en normal fällning, ska han inte få sin vinterpäls snart? Om han har så lite päls som han har nu kommer han frysa på nätterna.. :(

Jag bor i skåne, några mil från lund.

Jaqline
0

ok du bör nog snarast söka upp vet. innan det går för långt! Vissa djursjukhus har öppet på helgerna som sagt så kolla runt!

Lole
0

ja tack för hjälpen.

jag ska göra det, verkligen!

Jaqline
0

Jag håller tummarna för er! ;)

Lole
0

Vi hann inte ens ringa veterinären, idag när jag kom ut var Bamse död!! :'''(

Älskade pojken, så himla hemskt! Han var så snäll…!!! Gråter VilaIFridGråter

ceesia
0

Beklagar sorgen :(

Zvintos
0

Nej, vad tråkigt.
Beklagar.

Rabbitzz
0

Beklagar! :'(
R.I.P Gråter

Jaqline
0

Neej! Vad tråkigt! Det kan gå väldigt fort när de väl börjar visa sig dåliga :( R.I.P gubben

Lole
0

Tack alla !

Gråter