Typ av toalåda i utebur
Hejsan
just nu har jag en kattsandslåda men den har gått sönder så ska fixa en ny. Jag har EverClean kattsand i lådan.
Tänkte först ta en kattlåda med tak men sen såg jag också att vissa har plastlådor ex. från IKEA- Sortera-lådan.
Ni som har uteburar året runt:
Vad är bäst?

Vad menar du? Att dom ska bo där eller att dom ska ha den som toalett?
Jag har hörn toaletter från djuräffären;)

#1 Jag har en toalåda åt dem i det hörn där de pissar mest. Den ska fungera som deras toa (och vara inne i uteburen)

#2 ok. jag har också några såna men har de inte längre då de bara skvätter ut all sand. Vill ha lite högre kanter så man kan mkt sand i.
#4 Okej jag har spån i, det funkar bra för mig:)

#5 vad har du för kaniner? jag har en vädur och en teddydvv så jag är lite fundersam över spån till den långhåriga..
#6 Lejonhuvade. Jo visst det kan fastna lite spån i kjolarna och manarna men det är inte så mycket funkar för mig, jag borstar dom nästan varje dag, men spånet ramlar alltid av innan:)

#3 Okej jag har dock inte det eftersom mina ninisar som bor i en hundgård har fixat egen toa i utanför vinterburen men dina kanske inte kan gå ut och in som dom vill? Isåfall kanske det är bra med toa
Nedre delen av en transportbur brukar ju funka bra och kattsand som klumpar sig rekomderar jag också men inte om kaninerna äter sanden

#8 nej de är i sin bur när jag inte är hemma annars har de också en inhägnad att springa i. har min bur på balkongen..
Jaha jag villl helst inte ha transportburen.. men en låda från IKEA tror jag kan funka ;)
Mina kaniner har haft sand & vill ha det då de gillar att gräva i sanden^^
Jag använder en kartlägga med lock till min kanin som bor ute, i den har jag tillfälligt tidningspapper, kaninen inne är tillfälligt inneboende i badrummet och han gör sina behov i hans transportbur och i den har jag tidningspapper. Jättesmidigt närman ska byta. Bara att ta tag i en ände och rulla ihop allt.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#9 Det blir säkert bra! :)

#9 Det blir säkert bra! :)
Jag har hörntoalett från djuraffären ;)