Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 3181 ggr
[akumas7]
0

jätte kaniner

Hej hej!

Jag undrar om man kan ha jätte kanin som första kanin, och om man kan ha dom inne. Är dom lungna? Blir dom lätt tama?

Hällsningar akumas7

Brantas Gård
0

nrä jag var liten (6-10 år) så hade jag dvärgkaniner, men när jag köpte min första kanin på senare år (25) så var min första en Tysk Jättescheck, något jag inte ångrar över huvudtaget.

De har underbart temperment, lunga och trevliga, med personliga individer. Nackdelen är väl just att de är stora, men det är ju hela charmen med dom anser jag :)

JAg har sält flera stycken som är innekaniner och det fungerar jättebra !

kolla gärna in denna länken, där en av mina kaniner bor :)

Blogg

rahl
0

#1 wow vad stor hon är :) jag gillar just kaniner som är frigående och kommer för att ha umgås och mys.

[Kaninlycka]
0

#2 Jag tycker du ska be din kaninköpare att berätta mer om ragna i sin blogg. Glad

Jag har en fransk vädur som är helt frigående hemma. Han var nog inte så mycket hanterad när vi köpte honom, men blev snabbt både lugn och sälskaplig. Sedan gäller det att hantera sin kanin mycket från början, bära omkring och träna på att ligga på rygga i knäet och pilla klor.

Om du är nyfiken på min kanin så bloggar jag här.

rahl
0

Jag blir allt mer sugen på att börja blogga igen just precis om Pepparaka fast hundar får vara med ibland :)

[Kaninlycka]
0

#4 Gör det, tror du har mycket vettigt att berätta om. Glad

Fridaaaa
0

Jag har en BJ och jag hade nog inte rekomenderat en BJ till första köpare då dem kan vara ganska spralliga och så blir dem stora. Fransk vädur är nog lugnare i så fall :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Brantas Gård
0

Det finns olika linjer av jättarna, tyvärr är vissa lite "spralligare"

Scheckarna tycker jag ofta är väldigt lugna och sociala :)

Baralisah
0

#1 - Jätte härlig blogg!

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

sotlynx
0

Jättekaniner är underbara och väldigt bra nybörjarkaniner. Det man kan fundera på om man har små barn i närheten är att ju större kanin, desto värre bett, om ninusen skulle surna till eller bita ifrån lite.

Gillar bloggarna!!!

Brantas Gård
0

jag har haft MÅNGA jättar under mina snart 4 år som uppfödare, just nu med alla ungar så är här väl ett 40-tal. Jag har blivit biten 1 gång under denna tiden och då vaktade honan sina ungar….. så det var väl ändå förståligt, men ska man ha den som en kel kanin så är alltid en hane bättre !

annaforsgren
0

Jättekaniner brukar vara lugna. Har man bestämt att skaffa en jätte så är det jättebra att träffa båda kaninungarnas föräldrar. Då ser man hur ungarna kommer bli som vuxna i temperamentet, för temperamentet ärvs alltid från mamman och pappan. En fransk vädur har jag hört är väldigt lugna och gosiga.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[akumas7]
0

Vad läker Tysken är då :) Jag funderade nog på att ha den lös i hemet faktiskt. Men har kollat i djur affärer och de jag har kollat i har inte en bra storlek på buren, så vart har ni hittat era burar? Jag vill ha en bur som den sover i på natten, men får vara ute på dagen. Kan man göra så? Jag tror det drar sig mot en hane :) Kan man lära dom att inte skvätta eller är kasteration den bästa lösningen. Jag vill inte ha honom till Avel utan till en kellgris :) Vad menar ni med att vissa raser är spraliga? Jag bor ensam så har inga småbarn om inte min systerdotter kommer hem till mig, hon är 3månader just nu :) Så där tror jag inte att det finns några problem.

ceesia
0

Min första (och hittills enda) kanin är en fransk vädur, har inte ångrat rasvalet en sekund! Dom första månaderna bodde han ute men när jag flyttade till lägenhet fick han följa med. Så nu bor han i en kompostgallerhage (180 x 90 x 90 cm) och går löst i hela lägenheten när jag är hemma. Han är rumsren och älskar att vara med, när man är hemma får man räkna med att ha en gul kelgris i hälarna hela tiden. :) Också i soffan och sängen… ;)

Kan varmt rekommendera frassarna, en underbar ras! :) Min andra flyttar in om bara några dagar.

Brantas Gård
0

#12 Du kan ju bygga en "bur" med kompostgaller där han är på natten. Annars finns det ju burar som är "för små" men ska de bara vara där över natten så är de ju ute och rör sig mkt dagtid.

Jag tror om du bara har en hane och ingen hona så blir de inte lika benägda till att skvätta, men de är individuellt från kanin till kanin.

Jättekaninerna tycker inte jag är några djur som man går runt och bär på. Men min hane klättrar gärna upp i knät på mig när jag sätter mig i hans box.

Jag har sålt flera hanar just till frigående inomhus, och ingen har hört at siv om problem med skvättande hanar….

Och de kan vara roliga som barnkanin kolla in min facebooksida och scrolla ner så sen du en jättescheck som åker bobby-car….:

http://www.facebook.com/?ref=home#!/pages/Varobacka-Sweden/Brantas-Gard/117782931571060

mvh tina