Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2325 ggr
Rabbitzz
0

Liten kjol

Min kaninhane Chester har en "kjol", och jag undrar om han kommer fälla av den?
Han är en korsning mellan lejonhuvad och jamora.
Runt huvudet har han en krage.
Har ingen bild just nu, men kan fixa om det så behövs! =D

[sstorm]
0

kjolen fäller de inte av

Rabbitzz
0

#1 Okey, men tror du att jag kan klippa den lite vid könet, då han har lite diarré?

[sstorm]
0

#2 de e nog bara rycka, kojlen lossnar rätt lätt

Rabbitzz
0

#3 Okey.

Trasdockaa
0

Vissa kaniner fäller av kjolen, och andra inte. Så går inte att säga att han kommer göra det eller ej, speciellt inte när han är en korsning :) Men rekommenderar inte att rycka päls från kaninerna, det är inte skönt, och kan rent av göra ont på kaninen.

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

[sstorm]
0

#5 En kjol på en lejonhuvad kanin lossnar väldigt lätt och man rycker kjolarna för uts, hur skulle de se ut om man klippte den? :) Tycker absolut inte de är någon fara att rycka bort pälsen från ett lejon.

Vill tillägga att de kan fälla av kjolen när de fäller normalt, men den växer ut igen ;)

Loverabbits
0

En av mina hanar, korsnng 75% lejon och 25 dvv har fält av sin kjol. Så vissa kan göra det.:)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

watervalley
0

Lät ganska ont för kaninen att man rycker päls..?

[muff]
0

Min korsning, lejonhuvad dvärgvädur fällde sin kjol i sommras, men nu har han fått tillbaka den ;D

Trasdockaa
0

#6 Du gör självklart som du vill, men jag har sett när uppfödare ryckt kjolen på lejon där kaninerna ryckt till var gång de dragit bort pälsen. Detta trots att de tog lite i taget.

Jag själv skulle inte göra det, då jag antar att kaninen själv inte känner sig mycket snyggare med eller utan kjolen, utan det är vårt påhitt för utställning. Vilket jag inte tycker kaninen ska behöva lida för.

[sstorm]
0

#10 men nu var de inte frågan om att rycka hela kjolen utan en del av den runt könet…

Mina lejon sitter inte och rycker som du beskriver de, dessutom rycker jag dem inte på uts då de bara blir stressande

Trasdockaa
0

#11 Du gör som sagt precis som du vill med dina kaniner :) Men skulle inte själv utsätta mina kaniner för det.

[sstorm]
0

#12 Nu förstår jag inte riktigt hur du menar, ska jag ligga på mage och plocka kjolen då? En kanin kan väl skutta iväg på ett bord med? Obestämd Annars är de bara mina kaniner som inte kan sitta still på bord när jag fotar dem…

Rabbitzz
0

Man ser väl om det gör ont på kaninen? Jag menar, om kjolen verkligen är lös så kanske man bara kan dra löst, och se hur pass lös den är?

[sstorm]
0

#14 ja på mina släpper den lätt iaf :P de är så den SKA vara, annars har kaninen andra anlag inblandade i pälsen. Om man drar löst ska den släppa