Smal och trött
Min ena kanin, gamlingen här hemma på 7 år, mår inte bra. Faktum är att jag är riktigt orolig. Han är extremt smal över ryggen, man känner varenda benbit och bäckenet känner man också mycket tydligt. Testade att ge honom mer mat men då blev han bara tjock om magen och fortfarande lika smal över ryggen. Han äter och dricker som han ska, tänkte att han kanske mådde bättre om han fick komma ut lite i sele. Men han ville inte röra sig utan åt lite gräs, och efter ett tag tog han ett steg, och sen bara satt han bara still och stirrade.
Han har också svårt att hålla sig ren själv, han kissar ner sig så man får ta in och tvätta rumpan och så.
Någon som vet något speciall foder eller något som skulle hjälpa? Fodret jag har nu är Stampe.
Tacksamm för hjälp!
Mvh Felizia
Putt!
Verkligen ingen som vet något?!

jag skulle nog föreslå att du kollar med veterinären för jag tror värkligen inte att han mår så bra det finns inget annat jag skulle göra lycka till! kramis
Kan han inte ha mask eller nått? Ring till en veterinär och hör vad du kan göra. Hade också en gamling för några år sen. men hon var döv och fått gråstarr på båda ögonen så vi beslöt oss att det var dags att gå vidare.
Ska ringa till en vet imon.
Tror inte han har mask då jag inte sett något i avföringen, men det är ju möljigt att jag missat något.
#4 det brukar ju synas på pälsen också om det är så att han har mask. men man kan ju inte bara avmaska och tro att det är det som är felet för det kan ta bort det naturliga maskarna dom har i kroppen.
Okej, men han har blivit piggare nu och jag har fått råd av en mycket duktig uppfödare så ska testa det så får vi se:)

Vad skönt att han blivit piggare men tänk på att din gamle gosse börjar bli gammal och att han därför kanske är lite slö! Men med god omvårdnad och så kan han säkert leva några pigga år till! :)
7# Tack så mycket!:)

Trevligt att kunna hjälpa till! Min kompis kanin är snart sju och hon är pigg så :) fast du kan ju ändå hålla uppsikt,har det blivit bättre med kisseriet då?
Nja, han kan fortfarande inte riktigt hålla tort om man säger så, och nu när det börjar bli kallare tycker jag riktigt synd om honom att han är så blöt.. Man kan väll inte ta in honom nu heller?:(

Vet du vad jag tkr? Ta med honom till en vet.Det kan ju vara Urinvägsinfektion.