Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1397 ggr
lukasfelix
0

Intressekoll, omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hona som inte trivs i sin nuvarande boendeform (bur på 120x60cm)
Hon har väldigt mycket energi, att få komma ut och skutta räcker inte utan jag tror hon behöver ha gott om utrymme hela tiden. Hon går inte ha lös då hon inte har gått att få rumsren och någon större bur finns det inte plats för.
Hon gräver mycket så om det kan erbjudas är det ett plus. Hon blir väldigt lätt uppstressad om hon inte kan röra sig ordentligt, så gott om utrymme är ett krav. Gärna i en box i ett stall eller i en ordentligt tilltagen utebur.
Lilo som hon heter tycker inte om andra kaniner, hon tyckte om min kaninhane men efter att han kastrerades så de skulle kunna bo ihop så hatar hon honom. Hon attackerar de två kaniner som finns här hemma utöver henne och tycker inte om att ha dom i närheten av sig.

Lilo fyller ett år i januari och är korsning mellan dvärgvädur/lejonhuvad/troligtvis något mera. Hon är en djuraffärskanin.
Tidigare har hon vart väldigt lätt att hantera och inte svår på något sätt, nu är hon jobbigare men troligtvis ordnar det sig om hon får mer aktivering.

Detta är alltså en intressekoll och inget 100& bestämt beslut, men jag tror att det bästa för Lilo är en boendeform med större yta och inte jättenära andra kaniner som det är nu då vi bor i lägenhet. Eller att hon kan få en kompis hon trivs med

lukasfelix
0

putt