Dom magrar av!
Har under en tid märkt att dom flesta av mina kaniner magrat av över ryggen. Har kollat vikten med jämna mellanrum och den är som den ska, men just att dom magrar över ryggen. Håller på att byta foder från rabbfor (hört att det inte ska vara så bra) till Carrier. Men detta började innan jag började byta foder. Dom får mellan 1/2 - 1 dl en gång om dagen och grönsak + fri tillgång till hö.
Dom får hö som är odlat här på gården. Det är lite grövre än ängshö. Men ska jag byta till ännu grövre?
Och avmaska gjorde jag för några månader sedan, ska jag kanske göra det igen?
Jäääääätte tacksam för svar! 
Jag tycker inte du bör avmaska igen då det är stor risk att det gör dina kaniner resistenta mot maskmedlet.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Nä, det var de jag också tänkte :/
Skicka in ett prov för att kolla mask

Mina magrar också av, kan det vara mask? de har även spända magar ..
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Mina har normala magar. Dom är inte spända.
Någon som vet vad det kan vara? Elr vad man kan göra?
Kan det ha att göra med att dom fäller? :O
Exalt samma har hänt med min ena hane här på gården. Han magrar av över ryggen och har spänd mage. Pratade med en mycket duktig uppfödare, och hon sa att jag skulle testa med att byta till Rabbit Royal, eller Lusern och ge hyfsat mycket av det, och sedan mycket mortion.
Okej, mina käkar carrier och motionerar varje dag (: Dock har dom inte spända magar.
putt
Kan medela att mina kaniner är på bättringvägen (: Jag var bara nojjig. Mamma kollade igenom kaninerna igår och hon kände ingenting konstigt. Dom väger ju normalt och så (:
Tråden kan låsas elr/och tas bort!